Waarom is Frankrijk een duur land?

We komen elke zomer naar Frankrijk. Maar daar is veel dingen duur. Hoe komt dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
4.6K

Het beste antwoord

Wij gaan ook elk jaar naar Frankrijk.
En wij vinden het helemaal niet duur.

Frankrijk is groot.
En daar waar veel toeristen komen, zal men de prijzen wel wat opschoeven.

Wij hebben in een vakantie voor een Pelforth Brune (heel lekker biertje) aan het strand wel drie keer zo veel betaald dan in het binnenland in een dorp.

Boodschappen doen we gewoon in de grote supermarkten, waar de prijzen vergelijkbaar zijn met Nederland en waar je bovendien zo enorm veel keuze hebt, dat je best goedkoop uit kunt zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ zie niet wat hier fout aan is!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ook niet girly08.
Iemand moet mij minnen.

Andere antwoorden (3)

Omdat er veel toeristen komen ruiken de winkeliers geld en vragen ze hogere prijzen omdat de 'domme' toerist het toch wel koopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elk land moet geld verdienen. zo werkt onze Europese (vieze) economie. Nederland verdient het meeste aan belastingen van de inwoners. Frankrijk een boel minder aan de belastingen, maar om toch geld binnen te krijgen maken ze andere dingen duurder. Zoals producten of diensten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou graag weten wat je er dan zo duur aan vindt. Elke avond riant uit eten? Dat loopt wel op ja. Staanplaatsen op de camping? Entrees? Terrasje? Boodschappen?

Een week daar in de camper ben ik ongeveer gelijk aan de uitgaven hier. Met uitzondering van de vakantie-extra's. Ik vind het eigenlijk niet zo'n verschil met NL. De prijzen op terrassen zijn vaak pittig. Maar hetzelfde op een terras in een klein dorpje schelt soms wel de helft.

Misschien moet je eerst de menukaart lezen voordat je ergens binnenstapt. En gezellig boodschappen doen in een grote supermarkt scheelt echt!

Dat je het als duur ervaart komt denk ik dat het een echt gewild vakantieland is. Net als Oostenrijk bijvoorbeeld. Daar moet men het hebben van toerisme. En dat is natuurlijk in de zomer en in de winter. Met stillere tussenmaanden.