Volgend jaar in februari wil ik mijn verjaardag vieren in de zon, op Gran Canaria. Wie weet wat ik dan kan verwachten. Het regent er dan vaker ??

Via internet lees ik dat bijvoorbeeld Tenerife juist in die periode beter weer heeft. Het gaat om de periode rond half februari. Graag antwoorden op basis van eigen ervaring. Alvast vriendelijk bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K
Cryofiel
12 jaar geleden
Ik ben meerdere keren naar Fuerteventura geweest. De laatste keer dat ik daar was, hebben we één keer een kwartier lang de ruitenwissers aan moeten zetten. Dat was heel, heel bijzonder. Fuerteventura is normaal gesproken gortdroog. En dat is precies mijn ervaring: wil je zon, ga dan naar Fuerteventura.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben je in februari geweest ?? ik ben tig keer naar Gran Canaria geweest , maar nooit in februari. Maar ik ga Fuerteventura wel even bekijken. Thanxx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vandaar mijn vraag, het is net een periode dat het er iets minder qua weer. Ik ben blij met elk antwoord en of reactie. Dankjewel
MissBiggie
12 jaar geleden
kijk ook hier eens:
http://www.goeievraag.nl/vraag/klimaat-canarische-eilanden-maanden-januari.106434
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koffiedikkijkerij: ik heb op 1 januari op Madeira in zee gezwommen (Gran Canaria ligt ten zuidoosten van Madeira). Echt heel erg koud wordt het sowieso niet op de Canarische Eilanden, het zijn echt "all-year-round" vakantiebestemmingen. Of het in februari zal regenen: het kan vriezen, het kan dooien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt. Zelf ben ik er eind ( diverse keren) november en december geweest en perfect weer gehad. Je kan het nooit voorspellen, het is alleen dat ik het op internet tegenkwam en uit verhalen dat net half februari het weer tegenvalt. Alle reacties en antwoorden zijn welkom. Madeira haha ik ga het onderzoeken, dankjewel

Het beste antwoord

Het weer is gemiddeld 18 graden a 20 graden in februari. een stuk beter dan hier. Zo moet je denken. Wel is er vaak koude wind op het eiland en de rest van de canarische eilanden,maar als je plekjes kan vinden dat je uit de wind bent is het zeer aangenaamd. Tenerife moet je nooit naar het noorden gaan. De teide grootste berg van spanje is erg koud. Ga liever dan naar Los Christianos of Playa las Americas in het zuiden is warmer. Ook Gran Canaria is het weer bijna hetzelfde als op Tenerife. Ga naar het Zuiden en niet naar het Noorden. Je kunt mazzel hebben,maar 14 dagen regen tref je eigenlijk bijna nooit. En het regent er ook niet de hele dag.
S'avonds is anders. Neem daarom altijd iets van een vest of jasje mee. s'avonds is de temperatuur rond de 13 a 15 graden.Regen valt er bijna niet. Wel is er meer bewolking dan als je in de zomer gaat. Het is er in februari prima te vertoeven hoor.

Als je 14 dagen zon wil hebben moet je naar Egypte gaan en daar is het ook niet 100% zeker. Want ook die hebben vaak last van koude wind en soms regen.

Wij zijn dit jaar in januari op Lanzarote geweest en het heeft maar 2 daagjes gedruppeld wel was er veel bewolking met zon erdoor. Ik heb ook in Tenerife gewoond,alleen toen hebben we de hele winter een hittegolf gehad. rond de 30 graden. Dat kan ook gebeuren. Het is gewoon mazzel hebben en het is er altijd beter dan in Nederland in februari. Als je zonzeker wil zijn dan moet je vanaf april tot half oktober naar de Canarisch Eilanden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor dit uitgebreide antwoord

Andere antwoorden (2)

Dat is zo moeilijk te voorspellen. Gemiddeld kan het zijn dat het er in die periode beter weer is, maar dat het net die dagen regent. Ik spreek dus uit eigen ervaring dat je het totaal niet kan voorspellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is logisch dat het niet voorspeld kan worden. Op internet kan je via diverse site,s info vinden en deze spreken elkaar tegen. Onlangs sprak ik iemand die in die periode alleen regen had. Vandaar mijn vraag.
Je mag gerust zijn. Het is daar goed warm weer. Natuurlijk 'kan' het daar ook regenen, maar die kans is klein.