Volgend jaar in februari wil ik mijn verjaardag vieren in de zon, op Gran Canaria. Wie weet wat ik dan kan verwachten. Het regent er dan vaker ??

Via internet lees ik dat bijvoorbeeld Tenerife juist in die periode beter weer heeft. Het gaat om de periode rond half februari. Graag antwoorden op basis van eigen ervaring. Alvast vriendelijk bedankt

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het weer is gemiddeld 18 graden a 20 graden in februari. een stuk beter dan hier. Zo moet je denken. Wel is er vaak koude wind op het eiland en de rest van de canarische eilanden,maar als je plekjes kan vinden dat je uit de wind bent is het zeer aangenaamd. Tenerife moet je nooit naar het noorden gaan. De teide grootste berg van spanje is erg koud. Ga liever dan naar Los Christianos of Playa las Americas in het zuiden is warmer. Ook Gran Canaria is het weer bijna hetzelfde als op Tenerife. Ga naar het Zuiden en niet naar het Noorden. Je kunt mazzel hebben,maar 14 dagen regen tref je eigenlijk bijna nooit. En het regent er ook niet de hele dag. S'avonds is anders. Neem daarom altijd iets van een vest of jasje mee. s'avonds is de temperatuur rond de 13 a 15 graden.Regen valt er bijna niet. Wel is er meer bewolking dan als je in de zomer gaat. Het is er in februari prima te vertoeven hoor. Als je 14 dagen zon wil hebben moet je naar Egypte gaan en daar is het ook niet 100% zeker. Want ook die hebben vaak last van koude wind en soms regen. Wij zijn dit jaar in januari op Lanzarote geweest en het heeft maar 2 daagjes gedruppeld wel was er veel bewolking met zon erdoor. Ik heb ook in Tenerife gewoond,alleen toen hebben we de hele winter een hittegolf gehad. rond de 30 graden. Dat kan ook gebeuren. Het is gewoon mazzel hebben en het is er altijd beter dan in Nederland in februari. Als je zonzeker wil zijn dan moet je vanaf april tot half oktober naar de Canarisch Eilanden.

Dat is zo moeilijk te voorspellen. Gemiddeld kan het zijn dat het er in die periode beter weer is, maar dat het net die dagen regent. Ik spreek dus uit eigen ervaring dat je het totaal niet kan voorspellen.

Je mag gerust zijn. Het is daar goed warm weer. Natuurlijk 'kan' het daar ook regenen, maar die kans is klein.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100