Kan je ontbijtkoek meenemen in het vliegtuig?

Ik ga over een paar dagen vliegen, kan je ontbijtkoek en een doosje merci chocolade meenemen? Ik ga naar Engeland.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie
3.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Eventueel de Merci in het tax-free gedeelte kopen (ligt er altijd). Ontbijtkoek lijkt me geen probleem, maar goed, het is wel verpakt voedsel en daar doen soms die mannetjes nog wel eens moeilijk over als ze met 't verkeerde been uit bed zijn gestapt. Maar dan kun je het altijd nog bij de controle weggooien, dus ik zou zeggen: gewoon meenemen.
ronron1212
7 jaar geleden
Tax free kan alleen als je buiten de eu vliegt @SadBunny.

Antwoorden (2)

Ja, ontbijtkoek en chocolade kun je meenemen.

Wat je niet mag meenemen in je handbagage:
- vloeistoffen van meer dan 100 millimeter. Alle vloeistoffen vallen onder deze regelgeving. Hierbij kun je denken aan parfum, water en andere dranken, tandpasta, scheerschuim, vloeibare make-up, gels, lotions, luchtjes en spuitbussen.
- scherpe en/of puntige voorwerpen zoals messen, scharen, schaatsen, schroevendraaiers
- wapens of artikelen die op wapens lijken
SimonV
7 jaar geleden
Geen enkel probleem!

Ik ben vorige week zelf naar Denemarken gevlogen met een (grootverpakking) ontbijtkoek in mijn bagage.

Zolang het niet ter invoer is, maar puur als eigen gebruik (denk dus bijvoorbeeld aan twee ontbijtkoeken en geen tientallen), dan is het geen enkel probleem en hoef je dit niet aan te geven bij de douane.