Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je ontbijtkoek meenemen in het vliegtuig?

Ik ga over een paar dagen vliegen, kan je ontbijtkoek en een doosje merci chocolade meenemen? Ik ga naar Engeland.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie
3.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Eventueel de Merci in het tax-free gedeelte kopen (ligt er altijd). Ontbijtkoek lijkt me geen probleem, maar goed, het is wel verpakt voedsel en daar doen soms die mannetjes nog wel eens moeilijk over als ze met 't verkeerde been uit bed zijn gestapt. Maar dan kun je het altijd nog bij de controle weggooien, dus ik zou zeggen: gewoon meenemen.
ronron1212
7 jaar geleden
Tax free kan alleen als je buiten de eu vliegt @SadBunny.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ja, ontbijtkoek en chocolade kun je meenemen.

Wat je niet mag meenemen in je handbagage:
- vloeistoffen van meer dan 100 millimeter. Alle vloeistoffen vallen onder deze regelgeving. Hierbij kun je denken aan parfum, water en andere dranken, tandpasta, scheerschuim, vloeibare make-up, gels, lotions, luchtjes en spuitbussen.
- scherpe en/of puntige voorwerpen zoals messen, scharen, schaatsen, schroevendraaiers
- wapens of artikelen die op wapens lijken
(Lees meer...)
SimonV
7 jaar geleden
Geen enkel probleem!

Ik ben vorige week zelf naar Denemarken gevlogen met een (grootverpakking) ontbijtkoek in mijn bagage.

Zolang het niet ter invoer is, maar puur als eigen gebruik (denk dus bijvoorbeeld aan twee ontbijtkoeken en geen tientallen), dan is het geen enkel probleem en hoef je dit niet aan te geven bij de douane.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding