Moet je de milieu-sticker Duitsland bestellen op eigen naam of op de naam van wie de auto is?

Moet ik de milieu-sticker voor Duitsland voor mijn auto bestellen op de naam van degene die ook op het kentekenbewijs staat en dus eigenaar van de auto is? Of kan dat ook mijn eigen naam zijn?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie
3.2K
ronron1212
7 jaar geleden
De milieu sticker moet de zelfde info hebben als het kentekenbewijs
http://www.anwb.nl/auto/nieuws-en-tips/tips-en-advies/milieusticker-voor-stadcentra-duitsland
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als ik jou was zou ik het ding trouwens niet bestellen, maar gewoon in Duitsland naar een Tüv-punt gaan (zijn makkelijk te vinden) en daar ter plekke een stikker kopen, daar kost die maar 5 Euro en heb je hem direct. Bij de ANWB moet je er dagen op wachten en ben je duurder uit.

Antwoorden (1)

De milieu-sticker staat niet op naam van een persoon, maar "op naam van de auto". Het enige dat er op de milieusticker staat is het kenteken van de auto. Meer niet - nou ja, natuurlijk ook de kleur, die aangeeft in welke vervuilingsklasse de auto valt, en daarmee welke gebieden je wel en niet in mag rijden met die auto.

Eigenlijk is het ook logisch dat die sticker bij de auto hoort en niet bij een persoon. Het is de auto die sommige gebieden wel of niet in mag. Als ik een vervuilende auto heb en jij hebt een erg schone auto, dan mag ik niet naar het centrum van Keulen, maar jij wel. Maar als jij in mijn auto rijdt, mag jij ineens niet meer naar het centrum van Keulen - terwijl ik dat ineens wel mag als ik jouw auto zou mogen lenen.

De milieusticker hoort dus bij de auto. Van wie die auto is maakt niet uit, en wie er in de auto zit (of zitten) maakt ook niet uit.

Toegevoegd na 30 seconden:

Ik had zelf zo'n milieusticker op mijn vorige auto, en op mijn huidige auto zit er ook eentje.

Cryofiel
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een milieusticker staat op kenteken inderdaad. Zie www.autotolvignetten.nl.
Dit betekend dat je wel elke keer als je een andere auto hebt of je glas breekt een nieuwe milieusticker moet aanvragen (mij onlangs overkomen) Bronnen:
- www.autotolvignetten.nl