Kun je met een Ford Ka op vakantie in Italië?

Ik heb een Ford Ka uit 2007, waarmee ik in de zomervakantie naar Italië wil rijden. Ik zal op plekken komen waar hoge bergen zijn en steile weggetjes. Iemand ervaring met het rijden met een Ford Ka in Italië? Kan dit? Of trekt de auto dit niet?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vakantie
3.6K
ronron1212
8 jaar geleden
Zou niet weten waarom de auto als hij goed onderhouden is het niet zou redden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb geen verstand van auto's, maar weet niet of de motor het trekt en of mensen ervaring hebben met een Ford Ka en Italië
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ook in de bergen zijn wegen aangelegd, je hoeft niet steil omhoog.
fremar
8 jaar geleden
Mijn dochter was laatst in het Eifelgebergte met haar Ka en die had het daar al lastig...
tinus1969
8 jaar geleden
@fremra, en waarom zouden de Italiaanse Alpen lastiger zijn dan de Eifel? Natuurlijk kun je met een Ford Ka gewoon de bergen in; alleen moet je niet verwachten dat je net zo snel kunt rijden als op de Afsluitdijk.
ronron1212
8 jaar geleden
Hoe dacht je dat we vroeger op vakantie gingen naar Oostenrijk Zwitserland italieen met een vw 1960 toen waren de bergwegen nog veel erger dat tegenwoordig.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je zou dit kunnen vragen op het Ford Ka forum. Daar zijn allemaal Ford Ka eigenaren bij aangesloten, dus vast ook wel mensen die ermee op vakantie zijn geweest (of kunnen onderbouwen waarom ze dat niet doen). Succes (en hij ziet er nog pico bello uit!).

Antwoorden (1)

Dat kan prima, met z'n 60 pk is dit lichte autootje prima geschikt voor Italië, zelfs bergje op.
Met mijn Fiat 600 kon het ooit ook dus een Duitse variant ervan zal zeker lukken.