Mag ik in Canada rijden?

Komende zomer gaan ik samen met mijn ouders naar Canada ik word die vakantie 20 en ben dan al twee jaar in het bezit van een rijbewijs mijn oom daar heeft een camper die wij mogen lenen. Nou was de vraag zou ik die mogen besturen als mijn ouders naar mij zitten. Het is dus niet nodig maar het gaat dus om het ervaring opdoen in bergen en andere landen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Als jij het goede rijbewijs hebt (hangt af van het gewicht van die camper) mag je natuurlijk rijden. Daar hoeven je ouders niet voor naast je te zitten.

Toegevoegd na 3 minuten:
Als het geen heel grote camper is, is je gewone Nederlandse rijbewijs B voldoende.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ivana
8 jaar geleden
Moest je daarvoor niet eerst een internationaal rijbewijs aanvragen? Vroeger was dat zo voor Amerika. Misschien loop ik achter, kan zijn!
paulus811
8 jaar geleden
'Ons' rijbewijs is gewoon geldig in Canada en de VS. Wel kan het huren van een auto soms lastig zijn als je onder de 24 bent, maar dat is in dit geval niet aan de orde.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Is 'ons' rijbewijs niet bijzonder lastig, omdat het in het Nederlands en dus onbegrijpelijk is voor Engelstaligen?
Daarvoor was juist het Internationale rijbewijs bedoeld . Ik heb het destijds ook moeten aanvragen voor de U.S.A. en Zuid-Afrika.