Wat dacht je van een rondje IJsselmeer?

Als je een beetje creatief bent kun je tijdens dat rondje onderweg tal van Nederlandse Werelderfgoederen bezoeken:
- Schokland
- Waddenzee
- Amsterdamse Grachtengordel
- Stelling van Amsterdam
- Beemster
- Woudagemaal
En een boel andere mooie en interessante landschappen en plekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Wat dacht je van het Fietserpad?
Dit kan je georganiseert doen of zelfstandig.
Dit is een route die van Limburg naar Groningen gaat.
Er zijn routeboekjes te koop.
Bij een georganiseerde reis wordt je bagage van hotel of herberg naar de volgende overnachtingsplaats gebracht.
Anders neem je zelf je bagage mee en moet je zelf voor je bed zorgen.

Succes.

Toegevoegd na 52 seconden:
Je hoeft de tocht niet in een vakantie te fietsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de ANWB en bij de VVV's zijn leuke fietsroutes bekend.

Is een rondje IJsselmeer een idee? Altijd een speciale sfeer in die oude vissersdorpjes en mooie stadjes op die route.
Een kennis uit Duitsland doet dat met haar vriendinen elk jaar. Ze kunnen er geen genoeg van krijgen :).

De elfstedentocht is er ook per fiets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij zijn vorig jaar op fietsvakantie in Drenthe geweest en dat was echt perfect. We hebben geslapen in bed and breakfast huizen en dat was relatief goedkoop. Als je zelf geen fietsen meeneemt kun je die daar ook huren op diverse plaatsen. Drenthe heeft prachtige fietspaden en mooie natuur, dus echt genieten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn zoveel mooie plaatsen die je kunt bezoeken, op bijgaande links zie je heel veel mogelijkheden, zowel per provincie als per regio. Je kunt hiermee ook zelf van provincie naar provincie een route uitstippelen.
Alvast veel fietsplezier!

Toegevoegd na 49 minuten:
* prijs chambre d'hôte is prijs voor 2 personen incl. ontbijt

Toegevoegd na 20 uur:
De toevoeging hoort niet bij dit antwoord - sorry!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Begin in Apeldoorn, en fiets naar Arnhem, via Oosterbeek langs de rijn, en ga dan weer iets omhoog richting Winterswijk, en over Duitsland weer terug naar Enschede. Omhoog naar Oldenzaal, Weerselo, en naar Almelo.. enz. Mooie natuur, en heel veel te zien onderweg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar dan wel via Vasse en dan over de hooidijk .
Ga naar Terschelling. Huur een tandem (€75 voor een week). Koop een kaart van het eiland voor een paar €.
En fiets: heen met wind tegen, terug met wind mee.
Door weilanden, door bossen, langs dijken, door duinen.
Een weekje fietsen vlíégt voorbij...!
(Zeg ik als "kleine" fietser, voor wie 20 kilometer al veel is).