Wanneer kan je beter naar Disneyland Parijs gaan in de zomervakantie of in de meivakantie?

Hallo Allemaal,
Ik ben nog steeds bezig met mijn research naar Disney, en vandaar dat ik alweer een vraagje heb over Disney.
En ik wil iedereen die al mee heeft geholpen naar het zoeken van de voor mij 'ideale' reis naar Disney bedanken :-).
In eerste instantie waren ik en de vriendin waarmee ik naar Disney ga van plan in de zomervakantie te gaan, zo begin augustus (omdat dan de rock 'n' rollercoaster en peter pan's flight weer open zijn van de renovatie).
Maar nou zijn de prijzen in de zomervakantie voor een busreis naar Disney 3 keer zo duur in vergelijking met de meivakantie. En om nou voor 2 extra attracties het drie dubbele te betalen + dat het ook nog eens ontzettend druk zou zijn en we niks kunnen doen, dat zou zonde zijn!
Maar nu heb ik dus gelezen dat ze in Frankrijk geen meivakantie kennen, dus als wij dan op maandag, dinsdag en woensdag zouden gaan in meivakantie (2,3 en 4 mei), zou het dan alsnog druk zijn of valt de drukte dan mee vergelijking met de zomervakantie?

Alvast bedankt voor het lezen en/of beantwoorden van mijn vraag!!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vakantie
2.1K
ronron1212
8 jaar geleden
Het hele jaar door komen mensen naar Disney land uit heel Europa en daar buiten. Of er nu mei vakantie is of niet in Frankrijk in Nederland is het wel. Er komen niet alleen mensen met kinderen maar ook erg veel volwassenen.

Antwoorden (1)

Ik vond een site waarop de drukte van het park aangegeven wordt volgens een schatting. Er van uit gaande dat dat klopt, zijn jouw dagen in mei minder druk dan in augustus. Je kunt dus meer uit je dag halen als je in mei gaat omdat de wachttijden dan korter zijn.