Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de afkomst van de afbeelding waarop een man de wereld als rugzak draagt?

Naar mijn beste weten is deze afbeelding te vinden op reisgidsen. ik weet echter niet meer van welk merk. De man is blank en heeft zwart haar, En draagt de aardbol als backback, compleet met leren afsluitingen. het is een tekening.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vakantie
1.9K
erotisi
8 jaar geleden
https://www.google.nl/search?q=atlas&espv=2&biw=1366&bih=643&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwizs4_AucfJAhXBcg8KHWJlDKIQ_AUIBigB#tbm=isch&q=atlas+god welke bedoel je, of staat die er niet tussen?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Dat is een afbeelding van de Heilige Christoforus, die de hele wereld op zijn nek torste.
Komend bij een rivier werd zijn last almaar zwaarder. Toen ontdekte hij dat hij het Christuskind droeg.
St. Christoforus is de beschermheilige van de reizigers.
(Lees meer...)
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank voor je reactie, helaas niet wat ik zoek. Het moet echt een aardbol zijn
erotisi
8 jaar geleden
Die christoffel heeft wel een aardbolletje bij zich maar die heeft jezus in zijn handjes
Ivana
8 jaar geleden
Het verhaal gaat dat de aardbol veranderde in het Christusfiguur, dus alles wat ik geschreven heb klopt!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De tekening staat op alle Franse reisgidsen van de serie "Guide du Routard". Voor elk land in een andere kleurencombinatie. De serie bestaat sinds 1973 en wordt uitgegeven door Hachette in Parijs. Als ik het goed begrijp uit de informatie op http://www.lexpress.fr/culture/livre/la-face-cachee-du-routard_809733.html heet de tekenaar van de backpacker Jean Solé, een cartoonist. De wandelaar wordt aangepast naar het land waar de gids over gaat. Zo draagt hij bijvoorbeeld sandalettes of bergwandelschoenen.
(Lees meer...)
Amadea
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding