Ik ben Bosnisch enheb een verbijfsdocument type 1, op de achterkant staat arbeid vrij toegestaan. TWV niet vereist. Kan ik een stage in Belgie volgen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (1)

Je hebt een verblijfsdocument voor een bepaalde reguliere tijd voor vreemdeling met een nationaliteit van één van de lidstaten van de EER en je verblijft bij je ouder of partner.
Je bent dus een EER-onderdaan en mag werken in een EER-land. EER-landen zijn landen die behoren bij de Europese Economische Ruimte.
EER-landen zijn België, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Ierland, Italië, Luxemburg, Nederland, Oostenrijk, Portugal, Spanje, Verenigd Koninkrijk,en Zweden , maar ook in met Noorwegen, IJsland en Liechtenstein.

Toegevoegd na 15 minuten:
http://www.svb.nl/int/nl/algemeen/eu_eer.jsp
De site met alle 31 EU en/of EER landen (Voor Zwitserland gelden nog geen regels dat men er met een Verblijfsdocument type 1 mag werken).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En je zegt dat je een verblijfsvergunning type 1 hebt en TWV niet vereist is. Hoe rijm je dat dan?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@anne1992
Er zijn vijf verblijfsvergunningen voor Nederland.
Ik ga ervan uit dat het klopt dat je een verblijfsdocument type 1, voor onbepaalde tijd regulier hebt. Een verblijfsdocument type 1, voor een bepaalde tijd regulier
Arbeid vrij toegestaan
TWV niet vereist
Die heb je gekregen van de IND?
Bedoel je dat er op jouw verblijfsdocument onderdaan EU/EER staat? Ik ben er morgen na plusminus 10.30uur weer even.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@anne1992, in je vraag komt dit allemaal niet naar voren. Die info is erg algemeen en summier, je vermeldt zelfs niet vanuit welk land je in België wilt werken.Je vraagt alleen mag ik in België stage lopen
met een verblijfsvergunning vergunning type 1 met de aantekeningen. Je hebt wettig verblijf en vrijstelling van een arbeidskaart. Staat ook in het antwoord, je hebt dus de rechten van een EER-onderdaan.
België heeft een bilateraal akkoord met geheel voormalig Joegoslavië, dus ook met (Bosnië-Herzegovina) gesloten. Aan de hand van deze gegevens is de conclusie: je mag stage in België lopen. C´est tout.