In Frankrijk wordt onderscheid gemaakt tussen bivakkeren (bivouac) en wildkam-
peren (camping sauvage). Bivakkeren is toe-gestaan en daar wordt onder verstaan: het
overnachten tussen 19.00 en 9.00 uur, voor één nacht, op minstens één uur wandelafstand van een weg. Bivakkeren is doorgaans niet toegestaan binnen natio-
nale parken, informeer voor je tocht bij het betreffende park voor de exacte regelgeving. Andere vormen van wildkamperen zijn verboden.
Tips voor mooie wildkampeertrips zijn de Mercantour, de Écrins, de Pyreneeën en
de Vanoise omdat deze nationale parken het verbod op bivakkeren niet kennen.
AlphaLimaSierra