Waar laat ik onze fietsen 's nachts?

Deze vakantie wil ik enkele Europese steden bezoeken, de fietsen gaan mee achterop de auto. Maar waar laat ik onze fietsen 's nachts?

Achterop de auto laten zitten lijkt me niet verstandig aangezien mijn auto een afneembare trekhaak heeft. Je tilt de fietsendrager en al zo van de auto. Erg diefstalgevoelig dus.

We overnachten voornamelijk in hotels.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
4.9K

Het beste antwoord

Als je niet de mogelijkheid hebt om de auto strak tegen de wand te parkeren of om een parkeergarage te gebruiken, sjor dan de fietsen vast met een extra 'herrie-alarm' verkrijgbaar bij o.a. de uitgebreide kampeerwinkels. Het is een apparaatje dat uit 2 delen bestaat, en als het gescheiden wordt gaat het hard loeien. Het wordt ook wel eens gebruikt aan deuren van campers en caravans, maar kan je dus ook aan een band maken die dan weer om je fietsen zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Heidi78: quanta costa en waar te krijgen, heb er nog nooit van gehoord, klinkt interessant!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh helemaal niet duur, ik heb het eens bij de action gekocht. Werkt gewoon op batterijen. Even zoeken.. Ja!
http://www.elektronicawereld.nl/categorie/allerlei_gadgets_koopjeshoek/koopjes_en_snuffelhoek/product/1445/mini_raamdeur_alarm/details

Andere antwoorden (6)

Ik heb al eens van het hotel de toelating gekregen hem in in een technische ruimte (het chaufagehok )te mogen plaatsen.
Eventjes een mailtje sturen naar het hotel met die vraag?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even overleggen met de hotelbeheerder, die hebben vast wel een oplossing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar laat je je fiets normaal gesproken als je er ergens mee naartoe bent?
Met een kettingslot vastgezet tegen een paal of in een fietsenrek!
Dat kan je dus ook gewoon doen als je op vakantie bent...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij mochten de fietsen een paar keer aan de achterkant van het hotel bij de keuken neerzetten. We hebben inderdaad van te voren gemaild met die vraag.

Verder waren we vooral in dorpjes. Rustige, afgelegen dorpjes. Daar gewoon aan de zijkant van het hotel de fietsen op slot gezet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Parkeer de auto in een parkeergarage (van het hotel of een publieke) achterstevoren in een vak, dus met de fietsen "tegen de muur", of vraag of je de fietsen in een ruimte van het hotel mag stallen, of parkeer op een buitenparkeerplaats de auto met zijn "kont" in een heg of tegen een hek of,als er ruimte voor is: leg je fietsen achterin de auto met een deken erover. Een hoop gedoe, maar wel hufterproof!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de meeste hotels zal het wel lukken om een plekje te vinden.

Wij laten de fietsen meestal wel achter op ons campertje staan.
Wij kamperen met dat campertje meestal "wild", dus op parkeerplaatsen, camperplaatsen etc.

Een fietsendrager/trekhaak met twee fietsen til je niet zomaar van die auto hoor.
De beide fietsen staan op slot.
We hebben ieder nog een kabelslot. Die gaan allebei om de fietsen en aan de fietsendrager.

Soms zetten we de fietsen met sloten e.d. ergens aan een paal, of een rek.

Ik bedoel maar: als je gaat fietsen en je bezoekt een stad, dan zet je ze toch ook op slot en dan laat je ze toch ook achter?