Als je naar een schengenland reist, kijken ze dan ook naar het opsporingsregister?

Mij maakt dat niets uit maar ik vroeg me eerder af of ze naar je id-kaart kijken en of er sowieso enig verschil zit tussen reizen naar een schengenland en geen schengenland (ik vlieg naar Frankrijk, vanaf Schiphol).

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (2)

Nee, want 'ze' kijken nergens naar als je je binnen de Schengenzone verplaatst.
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
De douane op de luchthaven kijkt wel degelijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
'Maar alleen naar je ticket toch? Want je hebt geen grenscontrole
tinus1969
9 jaar geleden
Als je binnen de Schengenzone vliegt, kijkt de 'douane' (je bedoelt de Koninklijke Marechaussee, de douane controleert al tientallen jaren de paspoorten niet meer) echt nergens naar. De luchtvaartmaatschappij controleert bij het instappen, of de juiste persoon instapt, dat is eigenlijk een soort kaartjescontrole zoals de conducteur die in de trein doet.
Mijne vriend Tinus1969, ik zal u misschien teleurstellen maar ik ben ooit op de luchthaven van Milaan gefouilleerd geweest tot bijna in mijn achterwerk.....!!!
Dus om op de vraag van kellydh te antwoorden: ze zeggen "nee" maar wanneer ze er zin in hebben en/of uw gezicht niet kunnen uitstaan heb je het zitten!!!
Succes!!!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
tinus1969
9 jaar geleden
En wie heeft je gefouilleerd? de paspoortcontroleur of de veiligheidscontroleur? Merk op dat dat twee totaal verschillende controles zijn.