Welk boek zal ik meenemen op vakantie?Eentje die ik niet meer weg kan leggen van de spanning..en lekker makkelijk te lezen is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
2.7K

Het beste antwoord

Ik heb al een aantal heel goede suggesties gezien. En inderdaad het is wat lastig omdat ik niet weet van welke genre je houdt, maar ik ga mijn best doen.

Eten, bidden, beminnen - Elizabeth Gilbert
Niet heel spannend, maar wel een boek wat je in één ruk uitleest.

De schaduw van de wind/ het spel van de engel - Carlos Ruiz Zafon
Beetje raar, maar wel heel spannend

Het complot tegen Amerika - Philip Roth
Reuze spannend

Mocht je de Millennium reeks hebben gelezen (zo niet, echt doen!) en vond je dat spannend, dan zeker beginnen aan de reeks van Roslund en Hellström. Misschien nog wel beter....

Het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht - Mark Haddon
Werkelijk briljant!

Wellicht zit er iets van jouw gading bij, volgens mij heb ik de tip al zien staan, maar je kunt op www.bol.com ook een boek in typen waar jij echt van genoten hebt en dan komt bol zelf met de suggestie wat anderen ook hebben gekocht die dat boek hebben gekocht. daar komen vaak verrassende boeken uit.

Fijne vakantie en veel leesplezier!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Dan Brown heeft natuurlijk erg spannende en goede boeken geschreven, maar ik kan me voorstellen dat je die al gelezen hebt. Zelf vind ik fantasy-boeken zoals die van Terry Pratchett; (niet spannend, maar wel erg leuk) of Raymnd E. Feist erg goed. Als je het niet erg vind om Engels-talige boeken te lezen zijn de boeken van Stephanie Plum erg spannend en leuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is natuurlijk erg persoonlijk waar je van houdt. Ik houd persoonlijk erg van waargebeurde verhalen, zal je mijn favo's daarvan geven. Het zijn niet erg vrolijke boeken, maar houden je wel van begin tot eind vast:
- Alleen ik overleefde (Carmina Salsido), over een meisje dat als enige een familiedrama overleefd dat haar vader veroorzaakt heeft.
- Ik was pas dertien (Lea Saskia Laasner), over een meisje dat opgegroeid is in een sekte
- Voor ik doodga (Jenny Downham), over een meisje dat 15 is en nooit 16 zal worden.
- Haar naam was Sarah... (Tatiana de Rosnay), een boek met 2 verhalen over een joods meisje in de oorlog en een journalist die onderzoek doet naar de razzia's.

Verder leg ik Harry Potter ook nooit weg, maar ook dat is natuurlijk erg persoonlijk. Die boeken blijven me intrigeren, alleen al om hoe gedetailleerd mooi alles beschreven is. Een fantasiewereld die werkelijkheid lijkt te worden.

Maargoed, nogmaals, het is maar waar je van houdt; ik kan dit prachtige boeken vinden, maar misschien is het je genre helemaal niet.
Succes bij het zoeken van een goed boek in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 Omdat je (als enige) ook een beschrijving geeft van de boeken.
Ik had geen naam van Dave pelzer
schuldig van ernest louwes
onschuld. Van ann cleevers
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste,

Ik weet niet naar welk boek(en) je voorkeur uitgaat, maar ik kan je wel enkele tips geven :

Als je houdt van avontuur :

-Twillight (geschreven door Stephenie Meyers)
-Full moon
-Eclips
-Break Dawn

Deze boeken zijn vloeiend en boeiend geschreven ( in het engels)

Als je de avonturen van david hebt gezien op VTM, deze zijn nu ook verkrijgbaar in boekvorm bij de boekhandel in de buurt.

Je kan ook een gaan kijken bij the house of books !

Hier bijgevoegd enkele boekenlinken !

have some fun,

karel8158
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Harry Potter!

Deel 1,2,3,4,5,6 en 7

Met deel 1,2 en 3 vermaak je je wel tijdens de vakantie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De hele reeks van Karen Slaughter. Van de eerste tot de laatste pagina super spannend. Zijn verslavende boeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi klaas,

Zelf heb ik laatst erg genoten met het boek van peter r de vries. " de onvoering van freddie heijneken "
Ook omdat het echt gebeurt is.
Ik kon het niet wegleggen i.e.g.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
blauw water, schaduw zuster van simone van der vlugt.

stuk, pinseltown en tegengif van judith visser

nicci french lezen lekker weg

saskia noort
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Millennium-trilogie van stieg larsson.

Daarnaast zijn de boeken van het schrijversduo Preston & Child ook niet weglegbaar.
Vooral: "De vloek van het oerwoud" en "De onderwereld".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ voor Millennium! Dat is absoluut een top reeks!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen beetje zwaar voor in de koffer misschien.
Kracht Meting
Auteur Loes den Hollander

De moord op Fons Mascini zou een afrekening kunnen zijn. Wie voelde zich voldoende kwaad, gefrustreerd of aangevallen om hem in een parkeergarage een kogel door zijn hoofd te jagen? Zijn vrouw Eva heeft daar haar eigen ideeën over, die ze zorgvuldig geheim houdt. Ze wil de dader persoonlijk ontmaskeren en bedenkt een slim plan. Maar de moordenaar van Fons heeft ook met háár iets af te rekenen..

Te bestellen via Bol.com

Het enige nadeel van deze mini thriller is dat deze eigenlijk te kort is

Veel Leesplezier
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
komt een vrouw bij de dokter,heb ik in 2 dagen uit gelezen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mannen die vrouwen haten van Stieg Larsson vond ik heel goed en ook Echte mannen eten geen kaas van Maria Mosterd heb ik in één ruk uitgelezen