Naar welke Europese stad móét ik toe?

Het gaat om de maand juni voor vijf dagen, inclusief reis (vliegtuig of trein).

Graag ook vertellen wat er zoal te doen is! Ik hou wel van cultuur. Parijs, Antwerpen, Brussel en Rome ben ik al geweest.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
2.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in juni pas! dat is vroeg beslist!

Het beste antwoord

Istanbul! Niet alleen europese stad bezocht maar ook azie/midden oosten!

Fantastisch mooie stad, interessant, boeiend, apart! Welke andere stad ligt op 2 continenten...

Alles aan deze stad is uniek en geeft je ook nog eens een andere kijk op "ons" leven!

Succes en geniet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (34)

Als je van geschiedenis houdt is Berlijn echt een aanrader. Ben er twee keer geweest, het is een grote indrukwekkende stad. Je kan er van alles doen. Musea tot shoppen en uitgaan. Ben er een keer met de trein naar toe gegaan. Leuke ervaring, wel 8 uur onderweg. Met het vliegtuig ben je er zo. Helaas vliegt Ryanair niet meer vanaf Weeze naar Berlijn. Er zijn vast wel andere mogelijkheden. Maar het is echt de moeite waard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Boedapest, geweldig mooie oude stad, lijkt op Praag, in de zomer is er een leuk meerdaags rock/pop festival met veel artiesten. en je kunt er lekker italiaans eten! kijk even wanneer het precies is, op internet.

porto al geweest? is ook mooie oude stad, portjes proeven uiteraard, en struinen door de straten.

Londen kun je eigenlijk ook niet missen! is wel wat duurder.

en wat dacht je van de Scandinavische hoofdsteden?? erg leuk, Stockholm, Kopenhagen, erg mooie steden.

en eigenlijk, nu ik toch op dreef ben, kun je St.petersburg en Moskou niet missen!
Wenen en Praag, dichtbij elkaar, misschien te combineren zelfs!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Budapest is ook mooi, al ben ik daar voor het laatst geweest, voor de val van de muur. Londen is idd heel mooi en leuk. Je kan het zo duur maken als je wilt daar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom een min? plus van mij.
Budapest, Ams-Budapest Ferihegy (Malev Hungarian Airlines), qua cultuur is dit absoluut een van de mooiste steden van Europa, de prachtige uitzichten over de donau, de Buda en de Pest, de vele indrukwekkende gebouwen en de historische straatjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Venetië!
Dit is een stad die je gezien MOET hebben! Het is heel uniek met alle kanalen, bruggen en natuurlijk de gondels! Ik raad je aan om zeker in een gondel te varen, gewoon om het meegemaakt te hebben, en om met een taxiboot een rit te maken door Venetië. Het is een grote stad en te voet zal je bij wijze van spreken je hele leven nodig hebben, om alles te kunnen bewonderen.

Toegevoegd na 33 minuten:
Oh, een andere prachtige stad is Split! Dat ligt in Kroatië. Het is een historische stad met een rijke geschiedenis, aan zee gelegen. Vele prachtige gebouwen om te bekijken, in de zomer opera's buiten in het centrum op een oud plein, vele restaurantjes en uitgaansgelegenheden..
Kortom: prachtig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou absoluut naar Stockholm gaan! 'Gamla Stan', het historisch centrum is echt heel mooi, veel mooie gebouwen, straatjes en pleintjes. Ook het moderne gedeelte is leuk, winkel- centrums en straatjes. De natuur eromheen is natuurlijk ook erg mooi en wat dacht je van de vele musea? In juni is het meestal ook nog eens lekker weer, en het eten is ook heel goed!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Berlijn!
Berlijn is net iets anders dan andere grote Europese steden. Het is ten eerste een stuk minder duur. Wij zijn in Augustus '10 geweest en waren zeer verrast over de prijzen. Het is een stad met veel recente geschiedenis maar ook prachtige oude gebouwen en moderne architectuur. Een prachtig rivier om langs te wandelen. Winkelen kun je er volop als je er van houdt. Unter den Linden, de Dom, Gedachtniskirche, Museum Inseln, Joodse Museum. Een stad om uren in rond te lopen en op ieder straat hoek iets moois, vreemds of ontroerends tegen te komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Het doet echt iets met je idd
Annswers
13 jaar geleden
Het Joods monument is zeer indrukwekkend.
Porto is al genoemd, maar het is zeker een aanrader!
Ik zag dat je voor vijf dagen weg wilt. Wat je dan kan doen is met Ryanair naar Porto vliegen (is goedkoop), dan bekijk je de stad in twee dagen. Dan pak je de trein naar Lissabon (is iets van 40 euro, en drie uur reizen), en pak je die stad gelijk mee. Twee hele leuke steden! Goedkoop, en inwoners spreken engels. Als je je verdiept in de geschiedenis dan wordt het nog interessanter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Barcelona is echt het einde. Prachtige, hele oude gebouwen, de Sagrada Familia waar nog steeds na 100 jaar aan wordt gebouwd, het Gaudi park met fantastische mozaïeken, Gaudi gebouwen door het centrum, echt de moeite waard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar Toscane in Italïe.
Bezoek Firenzé en sla ook eens af naar Pisa.
En zoek eens met je fiets het geboortehuis van Leonardo da Vinci op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen ik door Italië ben getrokken vond ik Firenze en Pisa juist het meest tegenvallen van allemaal. Wel aan te raden: Venetië, Pescara, San Gimignano, Tivoli, Folgaria, Siena, en het Gardameer.
Istanbul is the place to be!

Deze stad lijkt wel het putje van Europa. Werkelijk alles komt daar bijelkaar. Kunst, cultuur, architectuur, geschiedenis, vertier, muziek.

Het is net een sprookje uit duizend en een nacht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Istanbul

Het oude Constantinopel net op de grens van Europa en Azie. Een fantastische stad als je van cultuur houdt.
Zeker een bezoek waard zijn:
* Topkapı Paleis/Museum.
* De restanten van de Muren van Constantinopel.
* De Ayasofia, vroeger kerk, daarna moskee, thans museum
* Met een boot de Bosporus of de Gouden Hoorn op
* De Grote Bazaar van Istanbul, een overdekte markt
* De Basilica Cisterne, een 6e eeuwse ondergrondse wateropslagplaats.
* Dolmabahçe-paleis, het paleis van de laatste ottomaanse sultans
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cappadocië in Turkije.
prachtige natuur, een verrijking voor je geest.
vergeet je fototoestel niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is geen stad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
daar had ik even geen erg in, sorry platje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eigenlijk zul je alle grote steden in europa gezien moeten hebben. Iedere stad heeft iets unieks en een eigen geschiedenis, waardoor de stad geworden is zoals die nu is! Dus mijn advies is een dartpijltje gooien op een kaart van europa en daar heen gaan! Of doe allemaal briefjes met namen van de steden waar je nog allemaal naar toe wilt gaan, en grijp er 1 uit, de rest kun je bewaren voor de toekomst!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Salzburg.
Oude, mooie stad. Sfeervol. Niet alleen de sfeer van Mozart met allerlei culturele mogelijkheden, maar ook de sporen van the Sound of Music. Dwalen door de stad, aan beide zijden van de Salzach.
Met de trein makkelijk te bereiken (950 km) plus eigen vliegveld. (Transavia, Tui-fly) Overnachtingen in allerlei prijsklassen. Slenteren door de straatjes met hele oude huizen: Getreidegasse, de oude pleinen, Tomaselli, Mirabell, theaters met gevarieerd aanbod, concerten, de Burcht, Peters Stiftskirche en Friedhof, Dom, zeker Haus der Natur bezoeken, Hellbrunn. Paar dagen zijn moeiteloos in te vullen.

Maak en lijstje van wat je absoluut wilt zien, daar in Salzburg. Het is genieten....en er weer terugkomen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Barcelona. Je hebt daar hele mooie architectuur (Gaudi), maar ook veel kunst (musea met o.a. Picasso en Dali). En in juni is het er natuurlijk prachtig weer! Ik ben 3x in Barcelona geweest en ik vind het persoonlijk de mooiste stad waar ik ooit ben geweest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga ook eens naar b.v. Trondheim of Tromsö in Noorwegen. Lekker dag en nacht daglicht. Veel houten huizen. Een beetje westernfilm-sfeertje. Dat geldt ook voor Röros. Tromsö wordt wel beschouwd als het Parijs van het noorden. In Trondheim houten pakhuizen langs het water.

Toegevoegd na 46 minuten:
Als je daglicht in de nacht niets kan schelen, zou je kunnen denken, in Spanje, aan Santiago de Compostela, niet ver van noord-Portugal. In noord-Portugal Guimaraes (de oude hoofdstad) en Braga (veel kerken). Op de Azoren: Angra do Heroismo (oud stadsgedeelte, niet het zakencentrum)(op het eiland Terceira), Horta (op het eiland Faial) met een groot havenfeest ergens in augustus. Dat feest heet Semana do Mar en duurt ongeveer een week. Veel openluchtoptredens. Horta is een aanlegplaats voor zeezeilers. O ja, je gaat in juni. Dan is het er ook wel gezellig. O ja, je wilt slechts 5 dagen. Dan kun je denken aan b.v. Duitse steden, zoals Bremen, Rothenburg ob der Tauber, Wernigerode, Salzwedel, Stade, Buxtehude, Herrenberg, Dresden, Münster, Celle, Hameln, Regensburg, Bamberg, enz.enz.enz. In Tsjechië: Praag, Ceske Krumlov, Tabor. In België zijn ook leuke steden, zoals Antwerpen, Ieper, Oudenaarde, enz.enz.enz.
13 jaar geleden
Mijn absolute favoriet in Europa is Barcelona.
Aangenaam weer, lekker eten, vriendelijke mensen en oh zoveel te zien.
Hou je van sport, dan mag een bezoek aan Camp Nou niet ontbreken. Qua Cultuur... Je hebt er diverse bouwwerken van Gaudí: Sagrada Familia (wereldberoemd), Casa Battló, Casa Mila en mijn favoriet onder de Gaudí's: Parc Guell.

Oh een een bezienswaardigheid die niet vaak genoemd wordt, maar die zeker een aanrader is:
Poble Español:
http://www.stadsverkenner.com/barcelona/pobleespanyol

Toegevoegd na 1 minuut:
Ook leuk als je van cultuur houdt: Praag.
http://www.take-a-trip.eu/nl/praag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een bijzonder indruk bij heeft achtergelaten is de stad Krakau in Polen.
Mooie stad met oude kerken en gebouwen.
Op de grote mark zijn veel kleine winkeltjes in de hal.
Zo'n 15 kilometer van krakau ligt Wieliczka met een grote
zoutmijn die men kan bezichtigen .Waar zelfs onder een de zoutmijn een sportcomplex is evenals een kerk en schitterende beelden uit zout gemaakt.Zelfs is hier een luchtballonvaart geweest onder in de zoutmijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Praag!
Een ontzettend mooie en sfeervolle stad. Veel historie te herkennen, 's avonds altijd een mooi en beetje spookachtig geheel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Praag of een andere grote stad in Tsjechie iets in duitsland en dan vooral Berlijn.
sfeervolle steden en niet eens zo ver weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een wereldstad is natuurlijk een stuk gaver!
cairo ofso
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom heeft nog niemand Londen genoemd? Venetië lijkt me ook wel gaaf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou eens wat anders doen, ga naar Edinburgh in Schotland, prachtige stad, veel cultuur en gezellige pubs.
De Schotten zijn erg vriendelijk en je kunt er goedkoop heen vliegen met Ryanair.
Er zijn zeer veel bezienswaardigheden, dus ik heb er even een bron bijgevoegd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Napels en omgeving (Italië):
Sorento-Amalfi-Ischia
Pompeii en he Herculaneum.
In het jaar 79 verwoestte een uitbarsting van de vesuvius
de steden Pompeii en Herculaneum.
En last but not least het mondaine Capri zeker de moeite waard om te zien!

Apropo niets gemerkt van de negatieve publiciteit over Napels.
Het was een onvergetelijke reis..!!
Cultuur,zacht klimaat,lekker eten en een gezellige sfeer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Triëste, in Italie: prachtige combinatie van bergen en zee. Heerlijk eten, geweldig uitzicht. En geen massatoerisme. Haventjes, kasteel en natuurlijk heerlijk weer.
13 jaar geleden
London (UK), Berlijn(Duitsland), Madrid(Spanje), Florence(Italie) of Instanbul zijn allemaal de moeite meer dan waard.
Koop een groene Michelingids of een andere goede reisgids.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik was Barcelona (Spanje) en Lisabon (Portugal) nog vergeten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekker dichtbij: Antwerpen.

Alles is er te vinden, dus ook heel veel verschillende culturen. En de mensen zijn (meestal) heel aardig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gent, Brugge en Keulen!
Gent en Keulen zijn bombastisch, grotesk en verzadigd van sfeer. Brugge is lief en zacht, maar oud en interressant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rotterdam ! De mooiste skyline en brug van Europa, interessante musea, volop cultuur, de wereldkeuken, de SS Rotterdam, mooie dierentuin etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie Triëste voorbijkomen. Is voor een trip echt niet de moeite waard om speciaal naartoe te gaan. Te weinig te doen en te zien. Berlijn is mijn eerste keuze, heeft van alle Europese steden meeste indruk op mij gemaakt.

Wat ook echt de moeite waard is, vooral in juni/juli, is Tallinn (Estland) en vooral Riga in Letland. Prachtige, sfeervolle stad die niet te groot is en zo anders is dan de gemiddelde Europese hoofdstad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Londen is superleuk! maar het is niet zeker dat het er mooi weer is.
:-(

Daarnaast is Athene of andere eilandjes
ook heel leuk!

Stad: LONDEN
Strand en zee: GRIEKENLAND
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een vriendin die uit Rusland(gedeeltelijk europa/azie) komt, en ze vertelt me af en toe de mooie plekjes van het land, dus misschien een optie om bv Moskou te bezoeken....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rome is ook echt geweldig!!
Prachtige oude dingen, heel gezellig, leuke mensen, pizza etc..
Suc6