Zijn de prijzen in New York over het algemeen goedkoper of duurder dan in Nederland?

Ik bedoel hiermee dat bijvoorbeeld een horloge van Ice watch daar goedkoper of duurder is. Of de prijs van een spijkerbroek enz.

Weet jij het antwoord?

/2500

Electronica en kleding zijn in de VS over het algemeen goedkoper dan in Nederland. Hou bij aankopen wel rekening met de [eventueel] verplichte invoer belasting bij terugkeer in Nederland.

Spijkerbroeken zijn veel goedkoper dan in Nederland, een Tommy Hilfiger koop je makkelijk voor 35 dollar (28 euro). Van Ice Watch kreeg ik vorige week een Groupon aanbieding. Alle kleuren en alle maten voor 42 euro. Dat zal in NY niet veel goedkoper zijn verwacht ik. Electronica is ook vaak goedkoper, maar let wel op dat de prijzen in New York zonder sales tax (soort btw) geprijsd zijn. Bij de kassa komt er nog 16% bij. En koop je meer dan 450 euro aan spullen, dan heb je nog de invoerrechten als je Nederland weer inkomt. Let wel op met electronica dat je wereldwijde garantie hebt en de oplader een US stekker zal hebben en die past hier niet in het stopcontact zonder verloopstekkertje.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100