Bij Ryanair moet je ONLINE inchecken las ik. Anders kost je dat 40 € extra. Wat betekent het nu precies, ONLINE inchecken, en hoe doe je dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
9.5K

Antwoorden (6)

Je gaat naar de site van Ryanair, dan naar online inchecken en de rest wijst zich vanzelf.
Het betekent niet veel anders dan dat jij zelf de handelingen verricht die normaal de dame achter de balie voor je doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is heel makkelijk, op de site van Ryanair zie je mijn boeking beheren o.i.d. Dan staat er online inchecken en alle instructies dan gewoon volgen. Het is belangrijk dat je alle data en persoonlijke id nummers precies zo overtypt dan als op de desbetreffende id kaart, maar dat spreekt voor zich. Daarna kun je het uitprinten (op een heel A4'tje!) en zonodig opslaan. Je kunt maximaal 15 dagen voor vertrek online inchecken. Let op! Je moet apart inchecken voor de heen en terugreis!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de vlieghaven zie je allerlei terminals staan van Ryanair. Bijvoorbeeld bij de verkoopbalie, maar ook bij de checkpoints.
Bij die terminals kan je met je boeknummer online inchecken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het kort inloggen bij ze en zeggen dat je geen bagage voor het ruim hebt, alleen handbagage, die het vastgestelde maximum formaat en gewicht niet overschrijdt. Dan krijg je op je computer een boardingcard die je uitprint, mee door de douane gaat en mee het vliegtuig instapt. Natuurlijk wel altijd ook nog je paspoort mee.

Heb je wél een of meerdere items die in het ruim moeten, moeten deze ingecheckt worden bij een van de incheckbalies.

Ook opletten op meerdere stuks handbagage. De ene maatschappij is de andere niet, en ze kunnen af en toe behoorlijk zeikerig doen. Maar meestal kom je wel weg met een rugzakje om en een tasje in de hand. Zorg dat in ieder geval één hand vrij is, een ding in iedere hand vinden ze niet fijn. Het kan er toe leiden dat je een stuk handbagage alsnog moet inchecken, en daar moet dan wel nog tijd voor zijn.

Goeie reis!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh wow, ik was niet de enige die aan het typen was.. ;)
Als je bagage hebt moet je bij 99% van de luchtvaartmaatschappijen 45 minuten voor het vertrek van de vlucht je bagage inchecken. Dit doe je op het vliegveld, waarbij alleen je paspoort laten zien al genoeg is. Vervolgens geven printen ze je boardingpass.

Heb je alleen handbagage, meestal minder dan 10KG. Dan kun je online inchecken. Dit houd in dat je op de site van in dit geval Ryan Air, inlogt, op de 'incheck" button klikt, en vervolgens kun je je boardingpass uitprinten.
Met je boardingpass kun je rechtstreeks doorlopen naar de boardinggate. Houd er rekening mee dat de controle van je handbagage in het ergste geval 10 minuten kan duren, en op een groot vliegveld kan het soms ook 15 minuten lopen zijn naar je Boarding Gate.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Online inchecken kan ook gewoon als je ruimbagage hebt, vooral doen dus om die 40 euro niet te hoeven betalen.

Je checkt in door naar de site van Ryanair te gaan en op de tab 'Online Check-In' (zie plaatje) te klikken. Vervolgens is het een kwestie van invullen. Aan het eind kun je je boardingpas uitprinten waarmee je het vliegtuig in kunt.

Op het vliegveld is het dan een kwestie van je bagage afgeven bij de bagage drop-off (over het algemeen niet hetzelfde als de reguliere incheckbalie), door de paspoortcontrole gaan, en instappen.

Doe het online inchecken niet op het laatste moment: soms is de site van Ryanair wat minder goed bereikbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah, da's iets wat ik nog niet kende, de drof-off van ruimbagage. Bedankt voor de tip Suzy! +