wie weet dit, moet het of is het wenselijk dat je bij jouw bank aangeeft om naar het buitenland op vakantie te gaan?

dit i.v.m. gebruik pinpas.

8 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K
Ritsuka
8 jaar geleden
ligt er aan naar welk land en wat voor soort rekening je hebt
ronron1212
8 jaar geleden
betaal rekening is betaal rekening.
Ritsuka
8 jaar geleden
je kunt bijvoorbeeld een studentenrekening hebben, daar heb je beperkingen

Antwoorden (1)

Nee dat moet niet en hoeft ook niet als je een pinpas hebt die je ook in het buitenland kunt gebruiken. Binnen Europa kun je de pas overal gebruiken en ermee pinnen. (maestro/mastercard logo op de pinpas).
Sommige banken gaven in het verleden ook pinpassen uit die alleen in Nederland of alleen bij eigen vestigingen gebruikt kon worden om geld te pinnen.

Alleen als je naar landen buiten Europa gaat moet je de bank vragen je pinpas vrij te geven om daar te kunnen pinnen. In die landen is het risico op skimming vrij groot en dus wil de bank het risico zo klein mogelijk houden. Ook de daglimiet kun je dan verlagen of wordt dan door de bank verlaagt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ronron1212
8 jaar geleden
Via internet bankieren kun je dat zelf instellen.