Kan ik in Londen zelf ter plekke een Oyster card kopen en deze opwaarderen?

Ik ben vorig jaar juni naar Londen geweest met mijn zus. Wij hadden toen van tevoren in Nederland op een Nederlandse webshop Oyster Cards (OV-kaarten) gekocht met een saldo van 20 pond. Nu heb ik van die trip dus nog steeds die Oyster kaarten bewaard maar ik weet niet of die nog geldig zijn want ik ga in augustus weer naar Londen. Ik zou die kaarten dus gewoon mee willen nemen, maar als ik daar aan kom en ze werken niet, kan ik dan ter plekken op een metro station daar een Oyster Card kopen en deze opwaarderen? Of is het handiger om vanuit Nederland maar gewoon weer Oyster kaarten bestellen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vakantie
4.6K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De kaarten in Nederland kopen is veel duurder dan ze in London zelf kopen. Gewoon meenemen en opwaarderen. Alles over Oyster card: https://account.tfl.gov.uk/oyster

Antwoorden (3)

In principe verlopen Oyster kaarten niet en kunnen ze op elk metrostation worden opgewaardeerd, alsmede op veel andere plekken waar een opwaardeerautomaat staat. Nieuwe Oyster kaarten kunnen in ieder geval op elk station met loket worden gekocht (en vziw ook uit veel automaten).
8 jaar geleden
De Oyster verlopen niet en hebben een borgwaarde van 5 Pond
je kunt ze op elk Underground & Overground Station opwaarderen
8 jaar geleden
zoals hierboven gezegd kan je ze in de metrostations terug opladen.
Maar ook in verschillende winkels kan je hiervoor terecht.
Dan zie je buiten aan de winkel een plakje hangen met het teken van oyster.
Indien je met de trein gaat, kan je die normaal in de restaurantwagen ook opladen.