Wat mag ik in Parijs absoluut niet missen?

Bv museum,winkel,bepaald hotel,wijk etc

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wanneer ga je er heen,stuur je nog één kaartje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben er pas nog geweest maar tis zon grote stad als k weer ga stuur ik wel kaartje :) enne jouw antw,zijn altyd keigoed is altyd 1 van my bij :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahahah dat laatste zijn de meningen over verdeeld,wanneer plaats je eens een leuke avatar?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zal vd week naar een inet café gaan met mn mobieltje en dan komt t wel goed!

Het beste antwoord

http://www.cityspotters.com/frankrijk/parijs.html

hier zie je de top 10 van parijs
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Plus maar die avatar is hahaha om te lachuh dus
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb je noch wat gevraagd over die van jou
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar dan??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij pers.berichten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jaja kheb geantwoord kyk maar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thanx:)

Andere antwoorden (10)

De trein terug naar Nederland
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou eerst de eiffeltoren pakken, en daarna het Louvre.

Daar ben je voorlopig wel even zoet mee.
14 jaar geleden
de begraafplaats...Père LaChaise..maar ja..tis maar waar je interesses liggen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of er interesses liggen,weet ik niet,wel veel overledenen.
Disneyland.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De metro, voor weinig geld kom je overal. De site laat je de leukste dingen zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het Oorlogsmuseum is prachtig! Met maquette van de loopgravenoorlog, kleding van Napoleon, enz. Gaat over oorlogen van 1871 tot 1945. Dit museum zit tegenwoordig in de 'Dome des Invalides', waar ook de tombe van Napoleon is.
(Uitstappen bij metrostation Invalides)

'Père Lachaise' is ook een belevenis op zich! De bekendste begraafplaats (lijkt wel een dorp met 70.000 graven!) waar veel beroemde mensen begraven zijn, zoals Jim Morrisson, Edith Piaff, Maria Callas, Chopin.
(Uitstappen bij metrostation Père Lachaise)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Parijs is heerlijk om te slenteren.
Doe af en toe een stuk met de metro.
Maar eigenlijk kun je beter de bus pakken, dan zie je onderweg ook nog vanalles.

Pas vorig jaar ben ik een stukje de Effeltoren op gegaan, meestal is het daar te druk. Maar het was de moeite waard.

In het Louvre ben ik nog nooit geweest, maar de buitenkant is op zich al een belevenis.

Natuurlijk moet je de Arc de Triomphe zien, maar dat gaat vanzelf denk ik. Wat ook heel interessant is

De Sacre Coeur en ook als de kerk je niet interesseert, de wijk daaromheen is een must. De wijk Montmartre trekt al heel lang veel kunstenaars en vooral schilders. Er is nog steeds een heel bijzondere sfeer. Op het Place du Tertre, [erg leuke terassen, maar duur] bovenop de heuvel, worden de speciaal voor het toerisme gemaakte schilderijen verkocht

Een aanrader als je er van houdt:
Parijs heeft een erg beroemde vlooienmarkt, namelijk "Le marché aux puces de Saint-Ouen". Deze markt werd in 1885 begonnen en beslaat meer dan 6 hectare. Iedere week komen er zo'n 70.000 bezoekers op af. De "Puces de Saint-Ouen" bestaat uit zo'n 2000 winkeltjes waar echt alles wordt verkocht, van oude meubels tot oude postzegels.

Nooit gedaan, maar toch een leuke tip:
Eten voor bijna niets
We hebben het niet over restaurants voor de minderbedeelden in de samenleving, maar over trendy plekken. Het principe is eenvoudig: u bestelt er een drankje en voor u het weet heeft u een bord geurende couscous onder uw neus…voor niets. Het publiek is meestal jong en de sfeer levendig. Waar? Le Taïs op de boulevard de Ménilmontant (11e), le Grenier in de rue Oberkamf (11e) en Les Trois Frères in de rue Léon (10e). Bij Le Tribal Café op de cour des Petites-Ecuries (10e) serveren ze ook gratis mosselen en frietjes bij uw drankje.

Toegevoegd na 10 uur:
Alinea Arc de Triomphe...
Wat ook interessant is is La Grande Arche de la Fraternité, [zie foto]staat in dezelfde lijn als de Arc de Triomphe, Le Petit Arc (in de Tuilerieën) en de glazen piramide van het Louvre. Deze lijn wordt de Grand Axe genoemd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Plus,montmartre ken ik goed,superleuk,druk maar gezellig. De bekende gebouwen kom je idd vanzelf tegen
als het lekker weer is zou ik 1 van de hop-on hop-off bussen nemen, van die dubbeldekkers.
Je hebt de lime-groene en de rode. Neem de lime.
Tis niet goedkooo, rond de €32 voor 2 dagen de laatste x dat ik t gedaan heb.
Je komt langs de meeste bezienswaardigheden en kunt in en uitstappen waar je zelf wilt n waar je interesses liggen.

Tijd van het jaar en interesse zou makkelijk zijn, dan heb ik Nog wel specifiekere tips.
Ik ga zelf een keer of 4 per jaar...

(owja, je hebt ook een hop-on hop-off boot. Verschillende opstap plaatsen aan de Seine.
Voor de bus zou ik voor de Notre Dame opstappen, metro Cite)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Notre dame, boottocht savonds over de seine. Echt, neem een fles wijn, wat lekkers en je vriendje mee ga langs de seine zitten en als het dan donker word mee met de boot. Overal langs het water zie je mensen, setjes,groepjes dansen. Plus alle bezienswaardigheden 'by night'. Super romantisch. Btw ook gewoon leuk met je beste vriendin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de Eiffeltoren
de Moulin Rouge, een speciaal avondje uit
de Arc de Triomph
de Sacre Coeur
reizen met de Metro
een museum bezoeken, het Louvre!
en lekker op een terrasje een koffie of wijntje drinken
en tegelijkertijd genieten van de mensen daar

veel Plezier in Paris!!