Waar in Sofia (Bulgarije) kan je overnachten in zogenoemde GuestHouses?

Ik ga binnenkort naar Sofia (hoofdstad van Bulgarije), maar ik wil zoveel mogelijk meekrijgen van de cultuur en bevolking. Het liefst zou ik dus niet in een hotel verblijven, maar bij mensen thuis (GuestHouse).
Op internet kan ik hier echter niks over vinden.
Kan iemand mij helpen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vakantie
1K

Antwoorden (2)

Vroeger kon je kamers bij particulieren huren via de Balkantourist maar ik geloof niet dat dat nog kan. Misschien heb je iets aan deze link

http://nl.hostelbookers.com/property/prp/105946/arr/2015-05-11/ngt/2/ppl/1/?

Ik maak er geen reclame voor want ik ben er nog nooit geweest en slaap zelf steevast in het easyHotel op de ul. Aldomirovska 108. Dat is een backpackershotel dus wel de luxe van wifi en tv op je kamer maar geen tafel, stoel of kast, alleen kledinghaken. Het linnengoed is er kraakhelder en je hebt er een goed doorspoelende wc, een piepklein wastafeltje en een lekker warme douche. Prijzen vanaf €19 per kamer per nacht.

Wil je de Bulgaren beter in hun doen en laten leren kennen maar ken je er niemand bij wie je op visite kunt gaan, ga dan eens naar de markt of maak een lange rit met de tram (kost maar 50 cent, oftewel 1 leva) of ga naar een mall-winkelcentrum, maar daar kopen alleen de welgestelden of ga naar een park, waar half Sofia zit. Of bezoek de 2de-hands kledingwinkels waar het van wemelt. Zwerf gewoon door de stad; dan zie je mensen uit vuilcontainers eten en dat soort ongein. Bulgarije is het armste land van Europa. Pas dus op voor zakkenrollers, maar ja, dat moet je hier ook terwijl Nederland helemaal niet arm is.
8 jaar geleden
Antoni
8 jaar geleden
Je lijkt de link van easyHotel in Sofia http://www.easyhotel.com/hotels/bulgaria/sofia/ bij je antwoord te zijn vergeten.
zondag
8 jaar geleden
Goed van jou Antoni. Maar als vraagsteller geïnteresseerd is in easyHotel kan hij dat zelf ook wel vinden en aangezien hij met de bevolking in contact wil komen denk ik niet dat hij in easyHotel gaat zitten want daar kom je met helemaal niemand in contact. Er is geen gezamelijke ruimte en geen eetzaal of café. De link die ik wel gaf zette ik neer omdat ze daar een gezamelijke huiskamer en keuken hebben, een slaapzaal en ook privékamers. In dat hostel kun je dus contacten leggen met andere vakantiegangers.
Antoni
8 jaar geleden
Je noemt het wel, beschrijft het uitgebreid en somt de voordelen ervan op en daarna raad je het de vraagsteller niet aan. Dat vind ik een beetje tegenstrijdig. Dan is het maar goed dat ik de website bij je antwoord heb vermeld. Dan kan de vraagsteller zelf een afgewogen keus maken.
zondag
8 jaar geleden
Nee dat is niet tegenstrijdig. Ikzelf ben enthausiast over easyHotel maar dat betekent niet dat een ander het ook zal zijn. Ik heb beschreven wat vraagsteller van de kamer daar kan verwachten, meer niet. Hij moet zelf maar beslissen of hij daar überhaupt wil gaan kijken. En aangezien hij met heel andere intenties naar Sofia gaat dan ik denk ik dat dit hotel niet precies is wat hij zoekt en dat waarvan ik de link gaf meer in zijn straatje past.
Natuurlijk is het prijzenswaardig dat jij die link van easyHotel erbij hebt gezet, dat zei ik al, maar ik denk dat vraagsteller die heus wel zelf had kunnen vinden zo hij naar dat hotel zou willen gaan. Ik neem aan dat hij net zo goed kan googelen als jij en ik zo dit hotel zonder lobby, eetzaal of café hem toch wat lijkt.
Antoni
8 jaar geleden
Oké, dank voor je toelichting!
Je zou het kunnen proberen via airbnb waarbij je zowel een kamer, appartement als bed kan regelen.
Zelf ben ik nog niet naar Bulgarije geweest maar gebruik bij veel andere bestemmingen ook vaak Couchsurfing alleen moet je dan wel ervoor zorgen dat je een leuk verzoek stuurt. Mensen van couchsurfing hosten je bij hun thuis en laten je vaak deelnemen aan het sociale leven van hen. Mensen die in een hoofdstad wonen krijgen vaak erg veel verzoeken en als jouw verzoek daar uit blinkt heb je een grote kans dat je wel een leuke plek bij leuke mensen kunt vinden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Antoni
8 jaar geleden
De website https://www.airbnb.nl/ hoort nog bij je antwoord!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ah klopt en http://www.couchsurfing.com
Bij deze site verblijf je in principe gratis maar word er van je verwacht dat je een goed profiel maakt en sociale activiteiten onderneemt met je logeer adres. Ik gebruik couchsurfing vaak en heb al vaak heerlijke nederlandse gerechten gekookt in het buitenland. Dit word vaak beter gewaardeerd dan geld.