Mag ik waterpijp+tabak meenmeenemen in mijn koffer in het vliegtuig?

Dus niet in mijn handbagage.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
22.3K
tinus1969
9 jaar geleden
Ik denk dat onder andere ook afhangt van het land waar je heen gaat.
Ritsuka
9 jaar geleden
ja, dat denk ik ook, die regels verschillen per land

Antwoorden (2)

Een waterpijp meenemen in het vrachtruim van het vliegtuig mag. In je handbagage niet. Kans is aanwezig dat men dat ding beschouwt als iets dat je als wapen zou kunnen gebruiken.

Of je de waterpijp echter ook daadwerkelijk het land waar je naar toe reist mag invoeren is een tweede. Controleer de douane-regels van het betreffende land over wat wel en niet toegestaan is.
Denk hierbij ook nog even aan het verschil tussen een waterpijp en de bijbehorende tabak. Er zullen landen zijn waar de pijp wel toegestaan is, maar de tabak niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan je waterpijp gewoon meenemen in je koffer (haal wel de water uit de vaas). Wat betreft het tabak, is het wel zo dat het een risico is. Maar als je het uit z'n verpakking haalt en in een doosje zet dan is er geen probleem. Ik doe het ook zo vaak. Ik heb voor een paar tientjes een mini waterpijp gekocht met koffer en al bij de Waterpijp Store
, erg handig als je op reis gaat.