Waar vind ik dicht bij huis mooie natuur?

Bijv. grotten, watervallen etc. Bedankt!

Toegevoegd na 14 minuten:
Het hoeft niet persee in Nederland te zijn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en waar woon je?
paulus811
14 jaar geleden
En wat vind je dichtbij?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En wat ver?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En wat mooi en wat natuur? (de waterval van Loenen?)

Antwoorden (14)

Grotten vind je in Maastricht. Echte watervallen zijn er niet in Nederland. Mooie natuur is er wel veel. Wat vind je van de Veluwe?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
voor grotten hoef je niet ver te gaan die zijn er in zuid limburg.
de grootste waterval van nederland is in loenen met een verval van 15 meter
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Psmans, werkzaam bij de vvv, wel een + voor de mooie foto, waterval een mooi slakkengebied.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wij zijn ooit in beekbergen op vakantie geweest vandaar dat ik het wist
de water val lag zo wat naast de camping
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze waterval is niet in Beekbergen te vinden,maar in Loenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spelletje, wie heeft gelijk?
Dichtsbijzijnde grotten en watervallen in de Belgische Ardennen als je in Nederland woont. Grotten van Han en op andere plaatsen, watervallen van Coo etc.

Toegevoegd na 42 seconden:
En in Limburg, maar die zijn kunstmatig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kennermerduinen / zandvoort.
de Veluwe / omgeving Apeldoorn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind de omgving van Oisterwijk erg mooi : de vennen.
Ook in Brabant : de Drunense duinen.
Dan de Veluwe : schitterende bossen en uitgestrekte heidevelden
Dan de provincie NoordHolland : kanoën door de Beemster
Of de Biesbos - met, als je geluk hebt, een bever
Het Naardermeer, waar je op een fluisterboot een rondvaart kunt maken, is erg mooi, met, in deze tijd, al dat jonge spul.
En natuurlijk de Waddeneilanden, als je eens even heerlijk wilt dwalen langs het strand, en je krijgt een echt 'vakantie-gevoel', als je overvaart.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt er aan waar je huis staat.

Als je huis in Afghanistan staat, zullen er veel grotten in de buurt zitten en misschien kan je nog een extra zakcentje verdienen wanneer je Osama Bin Laden weet te vinden.

Als je huis in de buurt staat van Buffalo (VS), heb je de Niagara Falls in de buurt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In welk deel van mijn antwoord, geef ik geen antwoord op de vraag? Het hoeft immers niet per se in Nederland te zijn... Oh well, gevoel voor humor is voor sommige mensen ver te zoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+'je ter compensatie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, bedankt!
- Prachtig zijn de waddeneilanden, ik ben vooral fan van Vlieland en Schiermonnikoog, heel oorspronkelijk;
- Friesland heeft schitterende plaatsjes, bijvoorbeeld Offingawier, de tuinen van de Griene Dyk;
- Het Nationaal Park Drents-Friese Wold;
- het Veluwegebied;
- Biesbosch (heel leuk met de kano);
- de Sallandse heuvelrug;
- de Loosdrechtse en Vinkeveense plassen;
- de Limburgse grotten.

Net over de grens;
- het Sauerland;
- de Ardennen;
- Nationaal park het Beierse woud.

Kortom, heel veel mooie plekjes in de buurt. Te veel om te ontdekken!

Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het hangt er vanaf waar "Dicht bij huis" is. Woon je in Groningen/Friesland dan heb je o.a. de Waddeneilanden om de hoek.

Zit je in Overijssel, ga dan eens naar Giethoorn, huur een fluisterbootje en vermaak je in dit mooie waterrijke gebied.
Verder zuidelijk in Overijssel heb je het Nationale park De Sallandse Heuvelrug waar je uren door bossen en over heide kunt lopen, fietsen of paardrijden.

In Gelderland kom je direct uit op het nationale park de Veluwe, waar je zelfs nog herten en everzwijnen tegen kunt komen.

Utrecht heeft het bosrijke gebied van de Utrechtse Heuvelrug.

Limburg heeft veel mooie natuur met grotten.

En mijn favoriet: De Bieschbosch in Brabant.
http://www.biesbosch.org/

Mocht je ook Belgie er bij willen betrekken, dan heb je ongeveer alles wat je in je vraag noemde bij elkaar in de Ardennen: Grotten, watervalletjes.

Er is zoveel moois te vinden in Nederland.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk eens op www.fleur.be, een site voor levensgenieters, je kan de rubriek "fietsen en wandelen" kiezen of "avontuur".
14 jaar geleden
Dichtbij mijn huis op zo'n 300m. afstand begint het Nationaal Park Het Dwingelerveld, prachtig, heide bos en vennen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sauerland is ook van alles te vinden, uurtje rijden over de grens. En dan is het maar net hoe dicht je bij de grens woont of het dicht bij huis is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kijk eens in beertze en beertserveld enkelt en alleen natuur

zelfs geen winkels

wel nostalgisch hoor
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je van wandelen houdt, ga dan ook eens naar 'het Buurser zand' of 'Buurser ven' in Buurse bij Haaksbergen. Altijd mooi, rustgevend en onvoorstelbaar puur.
http://www.natuurlijk.nl/twente/haaksbergen/natuur/buurserzand.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Montverland in de achterhoek,er is daar vanalles te zien.