Hoe kom ik met de trein in norden(duisland)?

Ik wil vanaf station Amersfoort met de trein naar norden. Ik weet niet of ik in amersfoort al een kaartje naar norden kan kopen. Of dat ik eerst een kaartje naar het dichtsbijzijnde station in nederland moet kopen. En weet niet waar ik heen moet reizen. Friesland of groningen. Ik kan het niet vinden op internet

9 jaar geleden
in: Vakantie
1.3K
ronron1212
9 jaar geleden
Je kunt gewoon op een groot station kaarten kopen naar het buiten land wel van te voren kopen en niet op de dag zelf.
tinus1969
9 jaar geleden
@ronron12; ik weet niet zeker of Norden in de kaartautomaat zit (het aanbod is beperkt) en iig is de site van de Deutsche Bahn goedkoper.
ronron1212
9 jaar geleden
Niet in de kaartautomaat je moet naar een groot station waar een kaart verkoop is.
tinus1969
9 jaar geleden
@ronron12, en waarom zou je dat doen? Een reis naar een groot station kost tijd en geld, en je betaalt waarschijnlijk nog meer voor je kaartje ook.
ronron1212
9 jaar geleden
tinus ik geef alleen maar aan en meer niet.

Antwoorden (2)

De website van de Deutsche Bahn kan je goed advies geven, en daar kun je ook kaartjes kopen (lang vantevoren boeken is waarschijnlijk goedkoper). Waarschijnlijk kan het vanaf Amersfoort met één overstap, in Rheine.

Aanvulling: korte zoekactie, reistijd iets meer dan 4 uur, 1 overstap in Rheine, ticketprijs 39-69 euro afhankelijk van precieze vertrektijd.

Toegevoegd na 5 minuten:
Aanvulling 2: Deutsche Bahn accepteert tegenwoordig geloof ik ook Nederlands Internetbankieren.
9 jaar geleden
Ga naar nsinternationaal.nl, vul daar Amersfoort en Norden in en de datum van de heen- en terugreis. Dan rolt er een reis uit. De reis duurt tussen 4:30 en 5:30. De reis gaat of via Groningen en Leer(D) of rechtstreeks naar Duitsland (Rheine) waar je moet overstappen. Prijs enkele reis ongeveer 40 Euro

Toegevoegd na 1 minuut:
Nog vergeten: je kunt ook direct een kaartje kopen op de site.