welke plek is de beste uitgangsplek om de Schotse hooglanden te ondekken?

We willen in juni voor 14 dagen naar Schotland. We huren een auto en willen op 2 verschillende plekken voor een week in huisje huren.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K

Het beste antwoord

Ga naar Oban en Fort William. Vanuit Oban heb je goede bootverbindingen naar een aantal eilanden. Vanuit Fort William heb je goede verbindingen naar mooie natuurgebieden zoals de Ben Nevis en Glencoe. Of liever: ga in de buurt van Fort William, het stadje zelf is niet veel aan. Oban is leuker.

Toegevoegd na 11 uur:
Ik was zelf afgelopen zomer zeer onder de indruk van de omgeving van Scourie in Sutherland, maar dan zit je niet echt in de Hooglanden meer. Pitlochry is een goede uitvalsbasis voor de Oostelijke Hooglanden (Grampians), maar de bergen in het westen zijn mooier (vind ik).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Schotland is heel divers en best wel groot, het hangt er beetje vanaf wat je zoekt.

Als je gek bent op steden, dan zou ik omgeving Sterling nemen. Dan kan je makkelijk zowel naar Sterling, Glasgow als Eddinburgh,

Andere bekende standplaatsen zijn b.v. de Trossachs (Loch Lomond), Fort William en Newtonmore.

Wil je wat meer weg van de toeristen, dan moet je verder naar het noorden.

Toegevoegd na 5 uur:
Als je voor de natuur gaat, dan kan je ook kiezen voor een weekje sky
(een eiland, wel een eind naar het noorden) en een weekje Trossachs.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wij hebben destijds in een hotel in Kenmore gezeten. Je zit daar aan de voet van de Highlands, je kunt zowel de richting van Fort William en (aanrader) de vallei van Glencoe oprijden als dat je naar de Grampian Mountains bij Aviemore gaat.

Uiteraard zou je ook kunnen kiezen voor een verblijf van een week in Fort William en een week in Aviemore, dan heb je wel twee randen gehad en kun je tussendoor het gebied ertussen goed aandoen.

Mocht je naar Kenmore gaan, dan kun je vaak een mooie deal maken met DFDS (waarschijnlijk vaar je met die ferry over), die hebben het Kenmore Hotel in het assortiment zitten.
(zorg dan wel dat je in het hoofdgebouw zit, is beter dan in het bijgebouw aan de overkant).