Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe gaat het als je naar Schiphol vertrekt en pas daar besluit waar je naar toe gaat?

Ik heb wel eens gehoord dat mensen naar Schiphol gaan met een koffer of zomer- of winterkleren en dan daar kijken welke vliegtuigen er nog ruimte hebben en dan ter plekke besluiten waar ze naar toe gaan.
Maar hoe gaat dat praktisch in zijn werk? Waar moet je dan precies zijn? Is er een speciale balie voor niet volgeboekte vluchten?
En heb je dan gelijk ook een retourvlucht?
Scheelt het echt zo veel in prijs?
En hoe moet het met visa? Of kun je zoiets alleen doen naar landen waarvoor je geen visum nodig hebt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zal ook aan het het soort visum liggen, egypte koop je je visum bij aankomst, slaat nergens op naar mijn idee, gewoon een mooie inkomstenbron, als je naar Rusland gaat kan het weken duren voordat je een visum toegewezen krijgt.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er is de laatste jaren op dat gebied het nodige verandert.
Toen ik nog in het toerisme werkte (tot 2002) werd deze methode veel toegepast, maar sinds de opkomst van internet en meer efficiency in de reiswereld lijkt deze last-second methode niet echt succesvol meer te zijn.

Zie ook de berichten in dit forum:
http://forum.fok.nl/topic/1054600

en
http://forum.fok.nl/topic/1176147

Beide topics handelen over last-minutes op Schiphol.
Het zal nog wel kunnen (de meeste grote touroperators hebben op Schiphol nog wel een balie), maar zo veel aanbod en zo lucratief als vroeger is het allang niet meer.
Kans is aanwezig dat je heel lang moet wachten.

Wat betreft visa: voor veel zonbestemmingen is ofwel geen visum nodig (Griekenland, Spanje) of je kunt deze op de luchthaven op de plaats van bestemming aanschaffen (bijv. Turkije).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ ;)

Andere antwoorden (1)

Is dit wat je zoekt? Maar ik heb er zelf geen enkele ervaring mee. volgens mij zijn er nog meer op schiphol

Toegevoegd na 5 minuten:
Maar ik betwijfel of het goedkoper is dan 1 dag van te voren thuis op internet boeken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding