Zijn de winkels in Parijs open tijdens Pinksterweekend?

Wie weet of de winkels in Parijs open zijn tijdens het Pinksterweekend?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
8.5K

Het beste antwoord

Vooral in de 'toeristische' gebieden zoals het Quartier Latin en de Champs Elysees zijn de winkels vaak open.
Misschien iets later, maar dat is vaak op maandag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wanneer je vaker in Frankrijk komt, weet je dat de winkels snel om welke reden dan ook een dagje dit gaan.

Voor informatie over shoppen in Parijs met Pinksteren het volgende. Gevonden in : www.weekendplanner.nl/weekend/parijs_shoppen.htm

Van dinsdag t/m zaterdag: de meeste winkels gaan om 10.00 uur open en sluiten om 19.00 uur. Veel kleine winkels gaan buiten het centrum rond de middag een uur of langer dicht. Warenhuizen zijn ook 's maandags geopend en gaan tussen de middag niet dicht.

Op ZONDAG zijn de meeste winkels GESLOTEN, behalve een aantal markten en een enkele kleinere winkels. U kunt echter wel naar een aantal overdekte markten in Parijs. In het vierde arrondissement zijn op zondag de winkels in Le Marais (de joodse wijk) en Île Saint-Louis geopend.

Ook op Pinkstermaandag zal je weinig geluk met geopende winkels hebben. De Fransen maken graag gebruik van een paar dagen vrij om het platteland op te gaan naar familie.