Is reisbureau verplicht geweest om ons te wijzen op grote afstand van aankomst naar bestemming toe? Na betaling bleek dat transfer niet inbegrepen was

Wij hebben online een reis geboekt naar Vallon-Pont "D Arc in Frankrijk.( voor 4 overnachtingen) We landen in Lyon. Na afronding betaling zagen we dat transfer niet inbegrepen was. Nu zagen we later dat onze bestemming 300 km verderop is. We hebben nu twee optie"s zijn we achter gekomen:1 De TGV (85 euro p.p enkele reis) Deze gaat twee keer per dag als we die missen moeten we in Lyon een hotel boeken. Hierna moeten we nog verder met een bus die er 3 uur over doet om op de plaats van bestemming te komen. Onze 2de optie is een auto te huren. Kost ons ongeveer 160 euro voor 4 dagen zonder verzekering en natuurlijk de bijkomende kosten van de brandstof. Ik heb als enige een rijbewijs, maar vind het echt stressen om ergens te moeten rijden waar ik de weg niet weet.Is de reisbureau in gebreken gebleven? Hadden ze ons hiervan op de hoogte moeten brengen van de extra kosten die er bij zouden komen? We hebben per slot van rekening niet voor niks een pakketreis geboekt. Wie kan ons advies geven. Onze vertrekdatum is al 27 april.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om het leed wat te verzachten geef ik voor deze vraag
een + als bonus ;-) Daar koop je uiteraard geen eten mee maar wel een Goed Gevoel en dat is dan toch weer voeding voor de ziel, toch? Liefs van me

Het beste antwoord

Je schrijft dat je die reis online geboekt hebt en ik heb zo'n vermoeden dat jullie niet alle informatie hebben gelezen want doorgaans staat die informatie wel ergens te lezen. Toegegeven, soms is ze ver te zoeken maar overwegend staat ze er wel.
Men gaat er van uit dat jullie zelf alles gelezen hebben als jullie online boeken dus kan je nadien wel met de vinger wijzen naar het reisbureau maar daar ga je volgens mij ongeveer hetzelfde te horen krijgen als ik hier verkondig.

Bovendien staat een pakketreis niet synoniem aan een All-In reis van vertrek tot thuiskomst. Dit soort zaken komt zowat elke ontdekkingsreiziger tegen... de extra prijs die je nog dient te betalen is het onvermijdelijke leergeld ;-)

Bekijk het dus als een wijze les naar de toekomst toe en bedenk dat het veel 'erger' had kunnen zijn. Er zijn mensen die soortgelijke pakketten boeken in een ander continent en dan blijkt dat ze ter plaatse nog een binnenlandse vlucht + transfer per trein, bus of wagen dienen te bekostigen. Jouw extra kosten vallen dus nog behoorlijk mee, zeker als je voor de busoptie kiest.
Bezie die 3 uur niet als een verkorting van jullie verblijf maar als een verrijking vanwege de ervaring op zich en vanwege het mooie landschap onderweg.

Leer constructief denken en je zal al snel kunnen toegeven dat jullie met een luweprobleempje zitten want er zijn wereldwijd mensen die een moord zouden plegen om zich in jullie situatie te bevinden.

Dus....
Genieten maar van het zoeken naar bevredigende oplossingen voor jullie avontuur!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
luweprobleempje = luxeprobleempje ;-) Enne...
ik begrijp jouw reactie wel hoor, ik zou er vroeger ook mee in gezeten hebben maar hoe meer je reist hoe alerter én hoe creatiever je wordt... Mijn motto klinkt steeds vaker als volgt: Always Win at the Smile-Side of Life! Dus zet die Glimlach op en Leef voluit ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jaja ik begrijp de vraagsteller ook want ooit heb ik hetzelfde meegemaakt in een ander continent.... vandaar die toevoeging. Later moeten we allemaal toegeven dat we in ons enthousiasme zelf een paar kleine details met grote gevolgen over het hoofd hebben gezien.
Ik hoop dan ook dat de vraagsteller in staat is om hier constructief mee om te gaan dan kan het voorgenieten van dat verlof nu al beginnen ;-) Liefs en bedankt voor de + en jouw reactie... moest ik kunnen ik zou eens goe kietelen aan die blote voeten in dat Happylife-gras - hahaha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo, Bedankt voor jullie reactie. Bij ons is het alleen geen luxeprobleem. Ik ben al 10 jaar niet meer op vakantie geweest en mijn man zelfs 15 jaar niet. We waren er dan echt wel aan toe om een keer samen weg te gaan. Ons budget is niet zo groot vandaar dat we voor een pakketreis hadden gekozen. Nu komen er dus heel wat extra kosten bovenop het geld wat we gereserveerd hadden om in Frankrijk uit te geven. Voor ons is eigenlijk de zin in vakantie als sneeuw voor de zon een beetje verdwenen. Misschien klinkt dat voor sommige mensen raar, maar de voorpret is echt al wel verdwenen.We zijn aan het proberen of het reisbureau de reis om kan boeken of ons enigzins tegemoet te komen in de extra kosten die we nu moeten gaan maken. Volgens een consumentenbureau is Thomas Cook in gebreken gebleven, omdat de afstand wel erg groot is en dat dat er wel degelijk bij had moeten staan in de advertentie.Het consumentenbureau die ik gebeld heb vertelde dat in 2008 een soortgelijk geval was en dat die mensen door de geschillencommissie in het gelijk waren gesteld.Vooralsnog sturen ze ons van het kastje naar de muur en zouden ze ons in de loop van volgende week terug bellen zodra ze weten of ze ons tegemoet kunnen komen. Het zal mij benieuwen.En anders word het maar boodschappen doen daar bij de lidl of liften we wel naar onze bestemming....Ach ja, we moeten er maar wat van zien te maken toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ianchris Ik begrijp dat je in eerste instantie even perplex staat maar het is inderdaad zo dat er maar beter het allerbeste kan van maken. Geloof me maar, als jullie er durven van uit gaan dat elke 'tegenslag' de voorbode is van een onverwachte meevaller dan kan je er zeker van zijn dat alles nog veel mooier zal verlopen dan jullie nu kunnen vermoeden.
Als jullie in zak en as blijven zitten dan zal tegenslag jullie deel blijven.
Zo eenvoudig zit het leven in feite in elkaar.
De manier waarop we reageren op hetgeen niet verloopt zoals we gewenst hadden is bepalend voor het verdere verloop van die bepaalde kwestie.
Dus...
Kop op en blijven Vertrouwen in die onverwachte meevaller. Probeer hier of daar nog een zakcentje bij te verdienen en ja er is ook nog de lidl of een andere supermarkt alwaar je behoorlijk wat lekkers kan kopen. Ga er ook van uit dat Thomas Cook met zekerheid zal tegemoet komen indien zij degenen zijn die in gebreke zijn gebleven. Wat dat betreft heb ik echt wel goeie ervaringen met hen. Ik heb ook eens extra kosten gehad vanwege een nalatigheid in de communicatie en ik heb de factuur doorgemaild. Minder dan 2 maand later stond het geld op mijn rekening. Het zou ook kunnen dat het minder dan 1 maand later was maar in ieder geval hebben ze na mijn melding een reactie gestuurd waaruit ik kon opmaken dat mijn aanvraag de gebruikelijke administratieve mallemolen moest volgen en dat ik toch enkele weken geduld diende te hebben vooraleer ze het bedrag effectief konden storten. Ga dus toch maar lekker genieten van die voorbereidingen en bedenk samen leuke oplossingen voor de slechtste versie van dit verhaal... al wat je dan meer krijgt voelt als bonus aan, toch? Liefs enne... schrijf ook eens de volgende slogans op en lees ze meermaals per dag... als je goed nadenkt dan weet je dat ze kloppen: Always WIN at the Smile side of Life!!! en Het Glas is Altijd VOL voor wie Glimlachend door het leven reist! Bedenk zelf ook nog maar wat leuke oppeppers, dat is niet alleen beter voor hart- en bloedvaten maar ook voor de goeie sfeer ;-) Liefs en Big Smile van me
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de reacties! Hopelijk komt er voor ons een bevredigende oplossing.

Andere antwoorden (1)

Ja, ik vind van wel maar ja wie ben ik? Het gaat er om wat je precies gevraagd hebt en wat zij precies gezegd hebben. Ik zou terug gaan en je probleem voorleggen, misschien is er een mouw aan te passen want ik neem aan dat je vanuit Nederland naar Lyon reist en dan is een gat van 300 km natuurlijk enorm! Misschien omboeken naar iets anders als je dat wil of een vergoeding al ligt dat aan hoeveel dagen je vakantie is of het wel de moeite is zo'n lange reis.

Verder snap ik niet dat je alleen met de TGV kunt als je DAARNA nog 3 uur moet reizen. Dat kan niet kloppen.

Toegevoegd na 53 seconden:
Sorry, nu zie ik inderdaad dat het om vier overnachtingen ging. Ja dan vind ik dat het in het hele pakket moet zitten. Weet je het allemaal wel zeker?

Teruggaan en eisen dat dit anders moet want dit is te gek!