Wie heeft er reiservaringen in Costa Rica? Of Thailand met de trein van Bangkok naar het Noorden. Wie geeft me tips?

Kunnen wij dit zelf doen met 5 volwassenen? Of gaan we liever met een georganiseerde groep?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K

Het beste antwoord

Ik ben in Costa Rica geweest. Erg mooi land als je van natuur houdt. Het is één brok natuur daar. Naast natuur is er weinig te zien (zoals oude gebouwen, tempels e.d.). Veel vulkanen. Leuke activiteiten, zoals o.a. canopy waar je letterlijk door de bomen van de jungle slingert. http://www.costaricaspecialtours.com/errors/404/

Je hoeft niks van te voren te boeken, de tourists offices zijn uitstekend daar. Ze zitten op veel plekken, de mensen die daar werken geven goed advies en spreken uitstekend Engels.

In mijn reisgids van Costa Rica stond dat je alleen in een dierentuin meer dieren bij elkaar ziet dan in Costa Rica. En... het was waar. Ik heb daar veel prachtige dieren gezien, met name kleurrijke vogels.

Ga zeker naar Monte Verde. Een prachtig natuurgebied.
http://www.monteverdeinfo.com/index.htm?gclid=CJGpk_i3wJ8CFQGA3godMH3h0g
Tip: met een gids wordt een wandeling daar nog leuker!

Nog een tip: Kijk héééél goed uit in de hoofdstad San José. Met name op het busstation (genaamd "Coca Cola"). Let daar heel goed op je spullen, met name als je aan het uitzoeken bent hoe je kaartjes moet kopen voor de bus etc. San José is erg crimineel. Verblijf je daar, laat dan je spullen in je hotel en neem zo min mogelijk met je mee als je door de stad loopt.

Een andere tip is de vulkaan Arenal. Als je een excursie boekt daar kun je ook naar de termen gaan. Erg leuk.

Houd je ten slotte van surfen, dan zit je zeer zeker goed in Costa Rica. Heb je het nog nooit gedaan: Neem eens les daar. Erg mooie stranden en mooie golven.

Fijne vakantie alvast!

Toegevoegd na 28 minuten:
PS: Niet alleen bepaalde dieven in San José stelen. Je moet namelijk ook uitkijken voor een ander soort dieven: APEN! Houd goed je bezittingen vast als je door een natuurpark loopt waar veel apen zitten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor de vele nuttige tips. Grtjs

Andere antwoorden (3)

Thailand kun je makkelijk alleen of met een kleine groep mensen op eigen gelegenheid doen. Ze spreken er goed Engels en hebben een goed openbaar vervoersnet. Met een goede reisgids, zoals de lonely planet heb je je route en verblijf zo uitgezocht.
Over Costa Tica kan ik je niets vertellen.

Toegevoegd na 17 minuten:
Rica (uiteraard)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar als je echt goede tips wil dan zou ik je willen voorstellen om een account aan te maken op www.travbuddy.com. Deze site is echt goed. Je kunt de mensen vragen die daar daadwerkeliijk wonen. Zij zullen je tips kunnen geven. Ook zul je tips krijgen van mensen die dit al gedaan hebben. Plaats je vraag op het forum. Maar eerst een profiel aanmaken. En het is een eerlijke en betrouwbare site. Veel plezier En geniet van die mooie reizen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben zelf met de trein van Bangkok naar Chieng Mai gegaan. Een dag vantevoren een kaartje gekocht op het station en via de telefoon een hotel in Chieng Mai besproken (Chattree). Wij reisden 's nachts; er waren bewakers in de trein en wij kwamen 's morgens aan in Chieng Mai. Mensen van het hotel haalden ons op. Prima zelf te regelen - zeker met een Lonely Planet. Een prachtig land met een (over het algemeen) erg aardige bevolking en héél lekker eten.

Costa Rica is ook prima zelf te doen. Ik ben er nu 3 keer geweest. Ook met een Lonely Planet is het allemaal uitstekend zelf te regelen. Alleen even opletten in San José; er zijn verschillende busstations. Eén om naar het noorden te gaan, één om naar het westen te gaan e.d.
Costa Rica is een prachtig land met een schitterende natuur. Het reizen is er gemakkelijk zelf te doen. Excursies kun je beter daar boeken. Erg leuk vonden wij Cahuïta, met een klein National Park(je) en een sfeer van Don't worry, be happy....