Stel je koopt op je vakantie teveel souvenirs en hebt dus overgewicht aan bagage maar op de heenreis had je alleen handbagage... wat dan???

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
2.3K

Het beste antwoord

Als je op de heenvlucht alleen handbagage had (in het vliegtuig meegenomen) dan wordt dit niet gewogen, maar moet aan een bepaalde afmeting voldoen.

Op de terugvlucht koop je een koffer en doet daar alles in. Je mag meestal één koffer meenemen (met maximum gewicht) en als handbagage één tas.

Heb je in totaal één koffer ingechecked (tot het toelaatbaar gewicht) en één handbagage mee, maar nog steeds een hoop spullen die ook mee moeten dan heb je de volgende opties:

1. Bijbetalen (heel duur)
2. Spullen overhevelen in handmagage (als formaat dat toelaat)
3. Naar jezelf toesturen (via de post). Dat is soms goedkoper.

Dat laatste doe je vaak als je bijvoorbeeld een groot schilderij koopt, of een totempaal ;o)

En als je souvenirs bestaan uit kunstvoorwerpen, bodemschatten, opgezette dieren, nepmerkkleding e.d. dan raak je dat toch meestal kwijt als dit op de lijst met verboden exportproducten staat. Informeer hier ook naar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wauw, deze site werkt echt snel en goed!!! Super bedankt allemaal!

Andere antwoorden (4)

Dan moet je bijbetalen voor het overgewicht op de terugvlucht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan vragen naar de mogelijkheden om extra bagageruimte bij te kopen. Of je laat je souvenirs opsturen naar huis. Of je doet wat spullen extra bij je handbagage
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het overgewicht meer kost dan het aanschaffen van de spullen dan kun je overwegen om die spullen anders gewoon weg te gooien of weg te geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De heenreis is afgerond en heeft verder niks te maken met jou terugreis (voor wat betreft het bagage gewicht).
Als je op de terugreis te veel gewicht hebt, heb je verschillende mogelijkheden. Gewoon betalen, spullen achterlaten, zo goed mogelijk alles verdelen over je handbagage en koffer of niet vertrekken (maar dat zal de bedoeling wel niet zijn).