Moet je op schiphol jouw baggage zelf inchecken als je met united airlines vliegt ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vakantie
3.5K

Antwoorden (2)

Tuurlijk.
Ongeacht met welke maatschappij je vliegt, zal je zelf je bagage moeten meenemen naar Schiphol en daar bij de "Bagage drop-off" balie van de maatschappij moeten afgeven. Met de vluchtgegevens (Airline, tijd, bestemming) kan je op de schermen zien bij welke balierij je moet zijn.
Inchecken kan je al eerder online vanuit thuis doen.
Als je meer bagage hebt dan de vrijstelling van je ticket (doorgaans 1x23kg), is het verstandig deze 2e koffer al inline aan te melden en te betalen. Aan de balie betaal je namelijk een extra toeslag.
Utrecht
8 jaar geleden
ronron1212
8 jaar geleden
baggage zelf inchecken dat is de vraag dus niet aan een balie maar bij een automaat.
paulus811
8 jaar geleden
Automaat ronron? Waar staat dat?
paulus811
8 jaar geleden
Btw, antwoord is prima.
ronron1212
8 jaar geleden
zelf inchecken
Utrecht
8 jaar geleden
Zeg ik toch ;-)
tinus1969
8 jaar geleden
@Utrecht. @ronron12. @paulus811Zelf inchecken kan twee dingen betekenen, zelf namelijk inchecken bij een balie, of zelf inchecken bij een automaat.
Bagage zelf inchecken bij een automaat (ipv bal;ie) kan sinds een jaartje ofzo bij KLM. Vziw niet bij andere maatschappijen.
ronron1212
8 jaar geleden
ook bij andere is dat nu mogelijk heb zelf met arke dit jaar gevlogen via de automaat.
Wat "Utrecht" schrijft klopt. Mocht je meer vragen hebben over het reizen naar Amerika check : http://www.verenigdestaten.info/bagage-amerika/

Als je een overstap hebt in de Verenigde Staten dan moet je op je eerste landingsplaats je bagage zelf ophalen , door de immigrations / douane en dan je koffers weer afgeven. OP de terugreis worden je koffers direct door gelabeld naar je eindbestemming. Ps. Vergeet je ESTA niet? (http://www.verenigdestaten.info/esta-amerika-visum-usa/)