Wandelen door een kloof: waar kan dat dichtbij?

In het programma Wie is de Mol gingen ze in 2009 naar Jordanië, daar liepen de kandidaten toen door een riviertje met aan beide zijden rotswanden. Soms moesten ze ook door een grot (zie http://www.youtube.com/watch?v=nibyo9tKlD4 op 16.00 min)

Dat lijkt me zo gaaf om te doen en ik verwacht dat er ook plekken in europa (Frankrijk of Spanje?) zijn waar je dat kunt doen.
Wie heeft er tips??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K

Het beste antwoord

Hier enkele tips:In Berdorf ,in Luxemburg,heb je een heel mooie kloof . De naam van die kloof is:HOHLLAY.Wij ,mijn man en ik,hebben hem al verscheidene malen gelopen.De kloof loopt van Berdorf naar Echternach(of andersom)
In Imst,in OOSTENRIJK,heb je de ROSENGARTEN,ook een hele mooie kloof.Die hebben wij wel 5keer gelopen.Dit zijn prachtige wandelingen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In Oostenrijk (Karinthië) vind je onder Villach de Tcheppa isleucht. Dit is een prachtige route door zo'n kloof.
Ook in Frankrijk heb je verschillende Gorges bv Ardeche, Verdon etc. Waar zuljke routes zijn.
In beide gevallen heb je het over zo'n 1100km. Ongetwijfeld zullen er dichterbij in bv de Ardennen ook wel zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan het ook in italie ten noorden bij het Idromeer en ook ten noorden van het Gardameer, heb de tocht bij het Idromeer gedaan, dit is onder begeleiding met soort van surfpak aan en veiligheidsharnas ivm de slot afdaling van 52 meter

Toegevoegd na 53 seconden:
Het pak heb je aan ivm het ijskoude water en is tevens een stukje bescherming
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nabij Echternach Groot Hertogdom Luxemburg kan je na enkele km "L'enfer" of " De Hel " bezoeken dit is een smalle kloof tussen de rotsen.Ook op het plateau boven Echternach ,maar dan ben je al in Duitsland is de Teufelsschlucht te bezoeken ,dit is een diepe kloof waar het nu zelfs koel is ,daar de zon de bodem van de kloof
door het gebladerte nauwelijks kan bereiken. Vraag er naar bij de V.V.V. in Echternach en men helpt u wel op weg. Grts tempete
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De teufelsschlucht is inderdaad in duitsland ,bij het plaatsje IRREL,vlakbij de grens van luxemburg.