Is het mogelijk een tunnelverbinding tussen Engeland en Nederland te realiseren?

Je hebt tegenwoordig tunnels tussen Calais en Engeland, maar is het mogelijk zo'n spoortunnel te graven tussen bijvoorbeeld Maasvlakte en Dover? Boten varen er wel maar het zou leuk zijn om bv de trein of je eigen auto te pakken en een dagje in Engeland te gaan shoppen. Is dit een futuristisch plan of wordt er ook daadwerkelijk aan gedacht?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
2.6K

Het beste antwoord

Natuurlijk zou dit kunnen, maar ik denk dat de kosten te hoog zullen worden. Voor ongeveer €70 à 80,- en 5 à 6 uren later ben je aan de overkant. Daarnaast zullen diverse milieu activisten om de hoek komen kijken ivm de Noordzee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Technisch zal het zeker wel mogelijk zijn echter economisch zal het niet rendabel zijn dus zal het wel niet gebeuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mogelijk is het theoretisch wel, gewoon wat verder boren dan tussen Calais en Dover.

Praktisch gezien echter lijkt me dat niet haalbaar, gezien, in de eerste plaats, de enorme kosten die de afstand met zich mee zou brengen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is zeker haalbaar. er is nu zelfs een vergevorderd plan om een tunnel tussen Rusland en de VS aan te leggen. VS 25%, Rusland 25% en bedrijfsleven 50%.

Het kost dus alleen een paar centen. Bij genoeg animo en geldschieters waarom niet..