weet iemand een lijst die ik kan downloaden met engelse (evt duitse) standaard zinnen en woorden om je te redden in het buitenland?

Ik ga naar duitsland op werkweek en ben niet zo goed in talen. Zijn er lijsten met standaardzinnen die ik kan leren om me daar een beetje te kunnen redden? Zal vooral nodig zijn bij betalen, ergens eten enz.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de boekjes van hoe overleef ik in duitsland/andere duitstalige landen?

Antwoorden (4)

Probeer het eens op http://www.template-voorbeeldbrieven.nl/voorbeeldbrief-engels
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze gaat toch geen brief schrijven? :S
Bij de ANWB kan je daar voor een paar euro leuke en makkelijke boekjes voor kopen, getiteld: Hoe zeg ik het in het...."" Even googelen: niet te vinden, sorry
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En bij elke willekeurige boekwinkel heb je 'Wat & Hoe in het ...', dat is het zelfde principe ;-) Voor Engels: http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/wat-hoe-taalgids-engels/1001004007800668/index.html?Referrer=ADVNLGOT0020081001004007800668
En voor Duits: http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/wat-hoe-taalgids-duits/1001004007800667/index.html Plus voor je antwoord :-) Het zijn handige boekjes, er staat veel in en ze koste bijna niks :)
Er bestaan gidsjes "Wat en Hoe in het ..." die voor weinig geld bij De Slegte ofzo te koop zijn. Ze zijn (zag ik op de site hieronder) ook als app verkrijgbaar! In die boekjes staan de meest voorkomende zinnetjes. Maar als je een reisgidsje haalt (bij ANWB, of lenen in de bibliotheek) over Duitsland dan staan er ook altijd handige lijstjes met zinnen en woordjes in!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In mijn Capitool Compact Reisgids Berlijn is een hoofdstuk "Algemene Uitdrukkingen"opgenomen met de meest voorkomende woorden en zinnen, waarmee je je goed kunt redden in duitstalig gebied. Tijd, getallen,nuttige zinnen, communicatie, noodgevallen, nuttige woorden, telefoongesprek, bezichtigingen, winkelen, soorten winkels, verblijf in een hotel, uit eten, menukaart. Het is in totaal maar anderhalve bladzijde, maar voldoende om je correct verstaanbaar te maken. Het is teveel om hier allemaal op te gaan noemen, maar als je wilt kan ik je wel wat veel voorkomende woorden en zinnen mailen, waarmee je uit de voeten kunt. Viel spass in Deutschland !