Wat is een goede reisverzekering voor een verblijf van 6 tot 12 maanden in Nieuw-Zeeland?

Als je kijkt naar reisverzekeringen voor lange reizen kom je al snel uit bij Globetrotter van Mondial: https://www.mondial-assistance.nl/reisverzekering/afsluiten/globetrotter-reisverzekering

Nu zag ik dat je ook in Nieuw-Zeeland zelf een dergelijke verzekering af kunt sluiten, bijvoorbeeld deze: http://www.diy-oe.co.nz/travel-tips/why-you-need-travel-insurance-nz/travel-insurance-in-new-zealand/ (met Allianz als achterliggende maatschappij).

De laatste optie is stuk goedkoper... Zijn er mensen die hun verzekering op een dergelijke manier in NZ afgesloten hebben? Wat zijn de ervaringen?

Hoor het graag. Thnx.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk ook eens op independer.nl dat scheelt ook vaak een hoop geld. Goede reis alvast!

Het beste antwoord

Kijk eens op de site van Australian Backpackers BV. Die bieden prima verzekeringen voor langere tijd, ook voor Kiwi-country.

"Reisorganisatie Australian Backpackers BV biedt jou de beste en voordeligste Backpackersverzekering (reisverzekering) aan. Uniek is ook dat je tijdens het werken/stage lopen in het buitenland 100% gedekt bent tegen ziektekosten/ongevallen. Naast deze reisverzekering bieden we ook een zorgverzekering aan, de backpackers zorgpolis. De ideale (en goedkope) oplossing voor backpackers die in Nederland niet de hoofdprijs willen blijven betalen! Bij de reisverzekering is ook de W.A. (wettelijke aansprakelijkheid) meeverzekerd, zelfs tijdens werken/stage. Wat inhoudt dat als jij schade veroorzaakt bij de werkgever dat je daartegen gedekt bent! En als familie (opa, oma, ouders, broer en zus) ernstig ziek worden of overlijden mag je gratis heen en weer naar Nederland/België vliegen. Maar laten we hopen dat dit nooit nodig is.

Verder is deze Backpackersverzekering speciaal afgestemd op de reisplannen (inclusief bijzondere sporten) van jonge Belgische en Nederlandse avonturiers die richting Australië en / of Nieuw Zeeland vertrekken met eventueel tussenstops in andere landen. 100% dekking (kostende prijs dus) voor medische behandelingen waar dan ook ter wereld. Het is echt de meest uitgebreide reis- en ziektekostenverzekering in z'n soort, en tevens de voordeligste! Jongeren (18 t/m 35 jaar) die voor langere periode op reis gaan (dus niet specifiek naar Australië of Nieuw Zeeland) kunnen ook gebruik maken van deze voordelige Backpackersverzekering. Je kan met onze Backpackersverzekering maximaal 2 jaar aaneengesloten op reis! Sluit je voor een kortere periode af en je wilt verlengen dan is dat gewoon mogelijk."

http://www.australianbackpackers.nl/verzekering
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank voor de info. Mooi gedetailleerd. Ik ga er mee aan de slag. Thnx.

Andere antwoorden (3)

OP backpackers site around the globe staat een goed artikel hierover
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een kennis van mij heeft bij Joho een reisverzekering afgesloten.

De Joho special isis verzekering:
Dekking tijdens je reis en werkzaamheden
ü Geen zorgverzekering in Nederland nodig
ü Ingeschreven staan bij bevolkingsregister niet nodig
ü Meerdere keren te verlengen, betaal per verlenging
ü Claims in buitenland direct uitbetaald
ü Geen eigen risico voor medische kosten
en zelfs dekking bij negatief reisadvies, avontuurlijke sporten, molest en rechtsbijstand!
Tot 4 jaar af te sluiten en je betaalt geen poliskosten bij afsluiten!

Meer lees je op de site, overigens staan hier meer goede tips in!

http://www.johoinsurances.nl/verzekeringen/isis/special-isis#aanvragen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je woont in Nederland en hier de reis begint is het niet mogelijk een reisverzekering af te sluiten in het vakantieland. Zie ook de voorwaarden van de reisverzekering: "De verzekering is alleen geldig indien deze voor de gehele reisduur (heenreis, verblijf en terugreis) is afgesloten."

Je kunt nog eens je gegevens invullen op een goede vergelijkingssite. Dan krijg je een overzicht van de voordeligste reisverzekeringen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daarom kwam ik ook uit bij deze verzekeringsmaatschappij: "If you are a non-resident of New Zealand it can be very difficult to find a comprehensive travel insurance policy that will cover you whilst you are here on holiday. 1Cover now has policies that suit non-residents travelling around New Zealand which are perfect if you plan on spending time here, or if you have just arrived and suddenly realised that you forgot to get travel insurance." bron: http://bit.ly/OeWzN0 In elk geval thnx voor het antwoord. Ik ga verder met alles uitzoeken.