Aan welke eisen moet je vliegticket voldoen?

Volgende week vertrekken wij op vakantie. Nu staat er op mijn ticket maar 1 van mijn 3 voorletters vermeld. En weet ik dat een kennis in dit zelfde geval niet mocht inchecken. De reisorganisatie heeft aangegeven dat maar 1 voorletter geen enkel probleem is, ook al komt dit niet volledig overeen met wat er op mijn id staat. Moet ik nu toch moeilijk gaan doen bij de reisorganisatie en een nieuw ticket eisen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Volgens mij mag er geen letter ontbreken van je naam. Mijn reisbureau wil altijd alle letters nauwkeurig weten omdat het anders niet overeenkomt met je paspoort of ID kaart.

De laatste keer dat ik met vakantie ging (eind augustus, naar Griekenland) waren de eisen: volledige eerste voornaam (dus niet alleen een voorletter) en achternaam zoals in het paspoort vermeld. Voor vrouwen is dat overigens dus de meisjesnaam, niet de eventuele aangenomen achternaam van hun partner.

Nee hoor, 1 letter is genoeg. Ik heb net online weer wat tickets aangeschaft naar verschillende bestemmingen en ze vroegen alleen de eerste voornaam ipv alle twee. Wel moet de naam kloppen... Ooit heeft een organisatie in Zweden voor mij een ticket geregeld. Aangezien onze hele correspondentie per email liep, die ik altijd ondertekende met mijn roepnaam heeft zij het ticket op de roepnaam geboekt ipv de officiele eerste naam volgens het paspoort. Tja, dat heeft me toch een half uur vertraging opgeleverd omdat allemaal op te helderen.

Neem even contact op met de luchtvaartmaatschappij, die weten het zeker.

Ik heb net even gekeken op mijn laatste ticket/instapkaart van vorige week en er staat achternaam direct gevolgd door de eerste officiële volledige voornaam.

je naam en achternaam moet overeenkomen met dat in je paspoort een stoelnummer een gatenummeje vliegnummer hoeveelheid kg die je bij je heb in het vliegtuig. en dat was het ongeveer.

Het verschil zit hem in de luchtvaartmaatschappij, vlieg je met een vakantiecharter of een lijndienst? Bij charters geboekt via een touroperator volstaat de eerste voorletter en bij een lijndienst is de volledig eerste voornaam volgens paspoort nodig.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100