Mag ik Dafalgan,Buscopan,Aerus,Sipralexa en de pil meenemen in het vliegtuig (in kleine hoeveelheden in mijn handbagage)?

Ik vertrek heel binnenkort op reis ik vertrek vanuit Schiphol airport in Amsterdam en ik stap af in Hong Kong en moet daar een 4 tal uren wachten voor mijn volgende vlucht naar Manilla (Filipijnen)en verblijf daar 1 nacht en de dag nadien ga ik terug de lucht in en vlieg ik naar mijn eindbestemming naar Virac (Filipijnen) maar ik moet op reis een aantal medicijnen meenemen :aerus (allergie),de pil,Sipralexa (antidepressiva),en ik neem voor de zekerheid nog Dafalgan en Buscopan mee en neem ik 2 van elks (vermelde medicijnen hierboven)in mijn handbagage (ik neem het in het vliegtuig mee. Mijn vraag is nu dat de doane nu moeilijk gaan doen met mijn handbagage?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik heb je medicijnen opgezocht en ze staan geen van alle in de lijst van middelen die onder de Opiumwet vallen. Dat is mazzel want anders had je heel veel moeten regelen: Een Engelstalige brief van je arts, die laten verifiëren door het ministerie van VWS en dan nog een extra stempel bij het ministerie van Buitenlandse Zaken. (Ik weet waar ik over praat, ik heb net die ronde achter de rug voor mijn medicijnen mee naar Taiwan.) De basisregel is dat je 'gewone' medicijnen mag meenemen voor eigen gebruik voor de periode van één maand. Dus als jij 2 pillen per dag slikt, dan mag je er 60 meenemen, niet meer (al zullen ze over een pil of 5 echt niet moeilijk doen). Vraag aan je apotheek een Medicijnpaspoort in het Engels. Dat ding heeft geen enkele rechtsgeldigheid, maar in veel landen lijkt het wel officieel te zijn. ;) Check ook even - via de ambassade bijvoorbeeld - of jouw pillen niet onder specifieke regels van de Filipijnen vallen. Soms is dat wel zo, bijvoorbeeld Vicks Neusspray mag écht Japan niet in, vanwege een van de ingrediënten. Als je dat checken griezelig vindt, doe het dan onder een andere naam of laat iemand voor je bellen. Succes en vooral veel plezier op de Filipijnen! NB. De eerste link is van Farmatec, de afdeling van Buitenlandse Zaken die medicijnen mee op reis regelt en de tweede is de lijst medicijnen die onder de Opiumwet vallen. Beide ter informatie, misschien voor een volgende keer. Toegevoegd na 2 minuten: En noch de douane hier, noch die in de Filipijnen zal moeilijk doen. Neem ze mee in je handbagage in de originele verpakking. Dus niet uit de doos halen en strips los meenemen!

Bronnen:
http://wetten.overheid.nl/BWBR0001941/geld...
http://www.farmatec.nl/geneesmiddelen/opia...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100