Kan ik met een openstaan boete met de bus naar Londen toe of word ik dan tegengehouden bij Callais?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (3)

voor een openstaande boete voor een overtreding niet. voor een boete die je heb gekregen voor een misdrijf zou het kunnen. Al schat ikdie kans ook niet erg hoog in
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jammer dat je je antwoord niet onderbouwd. Wat is je referentiekader?
Antoni
9 jaar geleden
Ja, ik vraag me ook af waar de antwoordgever zijn antwoord op baseert of hoe hij de informatie uit zijn antwoord onderbouwt.
Ga er even vanuit dat de boete in Nederland is dan zullen ze je bij Calais niet pakken hoogstens bij de grens Nederland belgie en dan ook pas op de terug weg want de douane doet in principe geen uitgaande auto's controleren .
Voor een boete kunnen ze je op de signaleringlijst zetten maar zullen echt geen internationaal arrestatiebevel tegen je uitbrengen dus de Franse douane en politie weten van niks.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+Plus. Ik ben zelfs nog nooit gecontroleerd in Calais of Dover, terwijl ik op een vliegveld haast altijd de pineut ben, terwijl er nooit iets aan de hand is.
Je kunt gecontroleerd worden op Schiphol en ook steekproefsgewijs Bin uitreiscontroles.

Bij de uitreiscontrole kan de Koninklijke Marechaussee je verzoeken om eerst de openstaande boetes te betalen. Dit geldt in elk geval voor de boetes die het Centraal Justitieel Incasso Bureau (CJIB) int. Pas als je de boete betaalt, mag je verder reizen.

Wil je het zekere voor het onzekere nemen door te controleren of je een openstaande boete hebt? Je kunt dan een schriftelijk verzoek indienen bij het CJIB. Dit kunt je doen door een brief te schrijven naar het CJIB met als onderwerp 'openstaande vorderingen
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Per bus kun je het Kanaal overstekken via de treintunnel bij Calais of per ferry.
Hoe kun je dan op Schiphol worden gecontroleerd?
Erna55
9 jaar geleden
Er kunnen streeksgewijs proeven gedaan worden bij " vliegende douanepunten " .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Neen, dat is niet waar. Vliegende douanepunten bestaan niet. De douane heeft een "Vliegende Brigade" (Werd door zeevarende de Zwarte bende genoemd, ze waren niet populair).
De douane heeft te maken met de douanewetgeving en heeft niets te maken met paspoortcontrole of openstaande boetes.