Nederlands rijbewijs als ID in Zwitserland?

Ik ga met kerst naar Zwitserland en kom een dag na nieuwjaar weer terug naar Nederland.
Nu is mijn vraag: als ik door het land reis/ga stappen etc. moet ik dan constant mijn paspoort bij me hebben voor het geval de Zwitserse politie daar naar zou vragen of is het genoeg dat ik alleen met m'n rijbewijs op stap ga. Ik ga namelijk bij een vriend op bezoek, maar ik zou graag m'n paspoort bij hem thuis laten i.p.v. dat ik hem in me zak steeds meeneem en ik het per ongeluk kwijt raak.

Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag!
Gr.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
4.3K
tinus1969
9 jaar geleden
Vraag nog even een ID-kaart aan voor dit soort gelegenheden. Vziw geldt een rijbewijs officieel NIET, omdat het je nationaliteit niet vermeldt -hoe strikt daarmee om wordt gesprongen durf ik niet te zeggen.

Het beste antwoord

Nee.
Als je de grens over gaat, moet je altijd een paspoort of de bekende id-kaart bij je hebben. Ook bij landen die lid zijn van de EUoverigens

Toegevoegd na 3 minuten:
Het rijbewijs is buiten Nederland geen officieel identiteitsbewijs. Paspoort meenemen dus of id-kaart aanvragen.
Computoon
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord.