Is een kinderpaspoort voldoende om naar Nepal te kunnen gaan?

Ik ben 17 jaar oud en ga in februari naar Nepal.

Op het moment zit ik in Dublin en ben hier heel dom mijn identiteitskaart kwijtgeraakt en heb op het moment dus niks.

Dus moet ik een afspraak maken met de Nederlandse ambassade om een nieuw identiteitsbewijs te krijgen.

Voor Nepal heb ik in ieder geval een paspoort nodig en ik vroeg me of of een kinderpaspoort voldoet aan de eisen om naar Nepal te kunnen gaan (natuurlijk heb je ook een visum nodig).

Ameno

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Je mag gewoon met een "kinderpaspoort" naar Nepal.
Het paspoort is in alle landen te gebruiken als geldig reisdocument voor uw kind. In sommige landen kan met een identiteitskaart gereisd worden. Het paspoort en de Nederlandse identiteitskaart voor personen jonger dan 18 jaar zijn 5 jaar geldig.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/paspoort-en-identificatie/paspoort-of-identiteitskaart-voor-kinderen

Toegevoegd na 1 minuut:
En hier wat info over het aanvragen van een visum:
http://www.nepal.nl/consulaat/