Is er een autoverhuur bedrijf in Amerika waar je als 18jarige een auto kan huren?

Meestal is dit 21 jaar maar ik vroeg me af of er een bedrijf bestond die auto's huurt als je 18 bent.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (1)

Ondanks dat je in de VS al op je 16e een autorijbewijs kan hebben, is het extreem lastig om onder de 21 jaar een auto te huren. Huurders onder 25 jaar (dus van 21-25 jaar) kunnen wel huren maar onder speciale voorwaarden en (verhoogde) tarieven.
Hoe lang je je rijbewijs hebt (en/of schadevrije jaren) maakt hier helemaal niets uit: het gaat puur op leeftijd.
De grote verhuurders verhuren dus niet aan <21 jaar. Mogelijk zijn er wel een aantal kleine of lokale verhuurders die wel aan 18-jarigen verhuren. Maar let goed op de service en kosten (genoemde huurkosten zijn vaak bruto: zonder noodzakelijke verzekeringen en belastingen).

http://www.autorentalguide.com/car-rentals-under-25.shtml

Kijk ook eens op dit geweldige forum voor info en ervaringen voor en door USa vakantievierders:
http://forum.allesamerika.com/viewforum.php?f=30&sid=7cf9c56e7ce687153b02fcdb71b29cef
Utrecht