Kan ik als Nederlander mijn rijbewijs halen in Zuid-Afrika?

Ik verblijf voor een jaar in Zuid-Afrika op een studievisum. Kan ik dan mijn rijbewijs in Zuid-Afrika halen en is het ook geldig in Nederland dan?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
2.9K

Het beste antwoord

Een buitenlands rijbewijs is in Nederland beperkte tijd geldig. In jouw geval zul je na terugkomst in Nederland alsnog een Nederlands rijbewijs moeten halen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Rijbewijs uit Zuid-Afrika 'omwisselen' voor Nederlands rijbewijs is niet mogelijk. Je moet opnieuw examen doen, theorie en praktijk. Paar lessen van te voren is wel aan te bevelen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hij is als het goed is wel geldig maar niet voor heel lang
Zie: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/rijbewijs/rijbewijs-en-het-buitenland