Ik zit nu in hoi an in Vietnam is daar ook malaria?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Had je dat niet beter kunnen uitzoeken voor je er naar toe ging?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, lekker voorbereid joh.. Je bent niet echt goed wijs als je naar andere werelddelen gaat zonder je voor te bereiden. Met het slikken van malariapillen moet je ook al een week voor vertrek beginnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze zegt dat ze in Vietnam zit op dit moment. Maar dan vraag je dat toch daar ter plaatse? En hoe is het mogelijk dat je dan uren lang zit te internetten?
Daar moeten toch wel boeiender dingen te doen zijn?

Antwoorden (2)

Je zit inderdaad in een deel van de wereld waar een zeker malariarisico heerst. Het hangt er natuurlijk een beetje vanaf of je in de stad blijft hangen of van de prachtige natuur daar gaat genieten. Maar laat je alsjeblieft niet weerhouden. Als je geen voorzorgsmaatregelen hebt getroffen (bijvoorbeeld met Malarone) dan moet je eventuele symptomen in de gaten houden. Voel je je beroerd met griepachtige verschijnselen dan kan het malaria zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De stad Hoi An bevindt zich nog net in een gebied waar de kans op malaria laag is, maar iets meer naar het westen (landinwaarts) van deze stad is het risico wel hoog. In bijgevoegd plaatje kan je zien waar de kans op malaria het grootst is in Vietnam.
Als onderstaand plaatje niet goed te zien is kan je ook kijken op http://www.malariamaps.hps.scot.nhs.uk/images/malariamaps/vietna