Geldt de avondklok in Egypte ook in de toeristische badplaatsen?

wil op vakantie maar niet tussen 4 uur s' middags en 8 uur 's ochtends op mijn hotelkamer vertoeven.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
weet je wel zeker, dat je juist nú naar Egypte moet???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De avondklok zou eerlijk gezegd het laatste zijn waar ik me zorgen om zou maken. Volg je het nieuws wel? Het is niet zomaar een vervelende regel die uit de lucht komt vallen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij een negatief reisadvies, moet je ook rekening houden met je verzekering.
Er zijn zaken die dan niet verzekerd zijn, omdat het Ministerie een negatief reisadvies geeft.
Dus laat je goed informeren hierover voor je vertrekt.
Amadea
13 jaar geleden
Teletekst ma 31 jan
***************************************
Reisbureaus halen mensen uit Egypte
*************************************** Reisorganisaties gaan Nederlanders terughalen uit Egypte. TUI repatrieert 1600 mensen; de organisatie voert reizen uit voor onder meer Arke, Holland
International en Kras. Thomas Cook haalt zo'n 1500 toeristen terug en Oad 170. Het Calamiteitenfonds vergoedt kosten die mensen moeten maken en geeft een
vergoeding voor niet-genoten reisdagen.
De meeste Nederlanders verblijven in de kustplaatsen Hurghada, Marsa Alam en Sharm el-Sheikh.

Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft alle reizen naar Egypte afgeraden en de Nederlanders die er nu zijn
opgeroepen om weg te gaan.

Het beste antwoord

Ja, die is ingesteld voor het hele land.

Egypte heeft vrijdag de avondklok ingesteld, eerst alleen voor Caïro, Suez en Alexandrië, maar daarna uitgebreid naar het hele land. In de straten patrouilleert het leger, maar televisiebeelden laten zien dat demonstranten zich nog steeds op straat begeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Er is een negatief reisadvies, zie ministerie van BUZA
http://www.minbuza.nl/nl/Reizen_en_Landen/Reisadviezen/Reisadviezen_alfabetisch/E/Egypte

Toegevoegd na 1 minuut:
Als antwoord op je vraag: de avondklok geldt in het hele land.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de touristische plaatsen merkt men niets van de trammelant in de grote steden , omdat men daar van het tourisme moet leven . De avondklok is daar niet aan de orde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de site met de meest actuele informatie is vaak anvr.nl >info per land

Toegevoegd na 5 minuten:
overigens krijg je je geld terug als er een negatief reisadvies afgegeven word voor het hele land
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is natuurlijk helemaal niet aan te raden om op dit moment af te reizen naar een land dat zo totaal op z'n kop staat. Nu is er in de toeristenplaatsen misschien nog niets aan de hand, maar hoe ziet dat er over een week uit? In zo'n onrustige situatie kun je natuurlijk niet voorspellen wat er gaat gebeuren. (En bovendien, als je dan toch in Egypte bent, wil je toch ook minstens de hoofdstad bezoeken? Het is toch zonde om alleen rond je hotel te blijven hangen?)

Van de andere kant, als je nu een vakantie boekt voor over een paar maanden, kan het zijn dat de situatie er weer heel anders uitziet. Maar het is natuurlijk wel een risico.....