Tax free aankopen meenemen bij overstap door de volgende douane?

Ik ga vanaf schiphol naar een ander Europees bestemming vliegen, waar ik een erg lange wachttijd heb. Ik ben dus van plan om uit het vliegveld te gaan de stad te verkennen en daarna terug te keren, maar gaan ze dan moeilijk doen om de vloeibare spullen die ik al op schiphol na de douane had gekocht? Deze zullen waarschijnlijk gewoon in een gesealde tas zitten, maar op het Internet kan ik alleen vinden dat je max 10 spullen met max 100 ml elk in een doorzichtig zakje mag meenemen en niks over mogelijk eerdere tax free aankopen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
4.8K

Het beste antwoord

Zolang de zak gesealed is en je binnen Europa vliegt is dit voor 36uur geldig om mee te nemen in je handbagage. Opmerking: het is de security dat lastig doet over de vloeistoffen en niet de douane ;-) Bron: ik werk op de luchthaven
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, ze gaan moeilijk doen.
Zodra je de beveiligde zone op het vliegveld verlaat, maakt het niet meer uit waar je vloeistoffen vandaan komen: ze mogen niet mee in je handbagage.
Bij terugkomst op het vliegveld moet je opnieuw door de veiligheidscontrole en geldt opnieuw de regel van max. 100ml eenheden in een 1L zip-lock zakje. Ze kunnen daar, bij je overstap namelijk onmogelijk nagaan of je gesealde tas met drank echt is of zelf thuis in elkaar geknutseld.
Je hebt dus twee opties: óf je koopt je vloeistoffen niet op Schiphol maar op je overstap-luchthaven (na terugkomst uit de stad), óf je koopt je spullen op Schiphol en laat ze daar bewaren en pikt ze weer op na je retourvlucht (Shop & Collect).
Utrecht