Mag je in London een zakmes op zak hebben?

Wij gaan naar de olympische spelen in London en nou vroeg ik me af of ik een zakmes mag dragen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (1)

Een normaal zakmes, ja dat mag wel.

Maar de vraag is waarom wil je dat? Voor zelfverdediging? Nee dit mag niet.

En er is kans dat je gefouilleerd word, of dat er een controle is, en dat ze het van je afpakken. En als je het stadion ingaat, zou ik het lekker thuis laten. Want de kans is groot dat je gefouilleerd word en als ze het dan vinden, heb je waarschijnlijk een heel erg groot probleem.

Toegevoegd na 3 minuten:
Kortom, als jij gewoon een zakmes op zak hebt, omdat je dat handig vind. (ik heb er bijvoorbeeld altijd een in mijn tas, en die is me meer dan eens goed van pas gekomen omdat ik bijvoorbeeld een verpakking niet open kreeg.) Dan is er niets aan de hand.

Maar als je naar iets toe gaat, zoals de Olympische spelen, waarbij iedereen al zo panisch is voor terroristen, dan vraag je om problemen als je het bij je hebt.

Ik heb het zakmes ook niet bij me als ik naar een feest ga :-)