Ik vond een SD kaart met vakantiefoto's. Er staat o.a. een familiefoto op. Hoe kan ik de eigenaar van die SD kaart vinden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
2.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
misschien dat je naar de phone house kunt gaan en vragen of iemand het onderzoekt
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarom zou je naar een telefoon verkoper gaan als je een sd kaart hebt gevonden...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wellicht via een social media "actie". Je zou de gezichten even wazig kunnen maken en de foto plaatsen met de oproep wie zijn vakantiefoto's kwijt is. Ik kan me zelfs voorstellen dat de familie het niet eens erg zou vinden als ze herkenbaar zouden zijn, als ze daarmee hun vakantiefoto's terughebben. Als er andere bestanden naast foto's opstaan heb je daar nog kansen, maar ook dat is wellicht wat privacygevoelig. Je kan iig de fotobestanden even checken op cameramerk/type. Rechtermuisklik een foto, eigenschappen, details. Dat is al weer een aanwijzing en een directe hint voor de familie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je zou ook alle foto's even kunnen bekijken en zien of je een park/camping oid herkent. Je zou dan naar die plek toe kunnen gaan en daar verder vragen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@ AnneClaireX Wat kunnen onderzoeken?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er zijn nog meer dingen waar je op kan letten: Kentekenplaat van de familie
Straatnaambordjes
Toeristische plekken waar gefotografeerd is Het laatste wat ik zou doen is de kaart naar politie/gemeente brengen. Die gooien het in de kluis en wachten x maanden en dan vernietigen ze het. Als je het dan al doet, maak een kopie en onderzoek zelf nog wat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja laten we het niet naar de gemeente/politie brengen en hem zelf houden, nee dat vergroot de kans dat ze hem vinden..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, dat vrager hen vindt. Die kans acht ik vele malen groter dan dat familie bij de juiste instantie aanklopt. Wellicht dat de familie helemaal niet de gelegenheid heeft die gemeente te bezoeken, denken ze er niet aan, hebben ze helemaal niet het idee dat het in die gemeente ligt. De kans dat gemeente/politie actief gaat zoeken naar de familie acht ik 0. Dus ja zelf houden en onderzoeken verhoogt de kans dat het kaartje terugkomt in mijn opinie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je onderzoek helemaal niks oplevert kan je natuurlijk altijd het kaartje nog naar de gemeente/politie brengen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En je kunt naast de al gegeven tips natuurlijk ook het aloude systeem van briefjes in supermarkten ophangen hanteren in de omgeving waar je de SD-kaart hebt gevonden. Je weet immers maar nooit.

Het beste antwoord

Als een foto een duidelijk gezicht toont (dus niet met meerdere gezichten, crop die er anders af) dan kan je in Google met picture search proberen of je die foto kan terugvinden en dan via de website van die andere foto kijken of je een aanknopingspunt hebt. Met wat geluk kan je zo een Fb-profiel vinden waar de foto op voorkomt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Spijtig genoeg kan ook dit antwoord me niet helpen. Moeilijkheid is dat de SD kaart gevonden is in Ischgl (Oostenrijk) en dat Belgische of Nederlandse kanalen mij niet veel zullen helpen. Ik vond wel dat de auto (onzichtbare nummerplaat) naast of tegenover een Jägerhotel stond maar het hotel met die naam uit Ischgl leek helemaal niet op de foto. Uit twee filmpjes die (per ongeluk) opgenomen waren hoorde ik dat er Duits gesproken werd. Toch bedankt allemaal voor de reacties.

Andere antwoorden (3)

SD kaarten hebben niet een systeem waar je je naam op moet geven oid, het ligt er een beetje aan waar je hem hebt gevonden, ik dacht dat je dit soort dingen in kon leveren bij het gemeentehuis dus probeer het daar is. Het lijkt me ook de meest logische plek om heen te gaan als je zoiets kostbaars bent verloren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er zijn een heleboel sites waar je, je vondst kan melden:
https://www.facebook.com/Lost.and.Found.Cameras
https://ilost.nl/voorwerp/toevoegen
http://www.loketgevondenvoorwerpen.nl/gevonden/melden
http://www.marktplaats.nl/z/contacten-en-berichten/gevonden-voorwerpen.html?categoryId=1662
http://www.digitalefotografie.nl/gevonden-cameras-en-fotos
https://www.verlorenofgevonden.nl/

Verder zou je nog op de foto's kunnen kijken of je iets herkent, plaats, een gefotografeerde brief met adres ;-)
9 jaar geleden
Regelmatig zie ik een foto van een gevonden sd-kaart op Facebook terug komen met de vraag het bericht te delen zodat iemand de mensen op de foto herkent en de kaart bij de eigenaar terug komt. Afgelopen week nog: een sd-kaart met trouwfoto's. Binnen een paar uur waren er veel mensen die lieten weten de mensen te herkennen en was de kaart bij de eigenaar terug. Ik zou deze manier eerst proberen.