Is de NS dagkaart van de AH of Kruidvat ook geldig in de tram/bus?

Moet morgen van Limburg naar Amsterdam, maar het station is niet naast mijn bestemming, is mijn E-ticket ook geldig in de tram/bus?

(ik ga bijna nooit met het OV,)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
13.2K

Antwoorden (1)

Dat hangt er van af welk ticket je hebt. Heb je een OV Dagkaart van het Kruidvat? Dan mag je overal in Nederland reizen met openbare treinen, bussen, trams en metro's. (zie link).

Heb je een Trein dagkaart van het Kruidvat of een dagkaart van de Albert Heijn, dan kan het niet. Je kunt dan natuurlijk wel gewoon een los kaartje kopen voor de metro/tram/bus maar dat is dan iets duurder. Neem wat kleingeld mee, dat is handig voor de chauffeur of de automaat.

Het is misschien ook een optie om voor € 7,50 een dagkaart te kopen voor met bus, tram en metro in Amsterdam, afhankelijk van hoeveel je moet reizen vanaf het station.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.treinkaartkorting.nl/ns-dagkaart-korting.php Dat kaartje heb ik :) Dat is dus de NS Dagkaart, had al verwacht dat 't niet zo zou zijn. Maar sinds kort zijn de losse kaartjes weg en is alles met de OV-kaart. Ik moet dus een dag OV kopen op een station? :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je een beetje onzeker bent over het reizen dan zou ik je adviseren om zo'n dagkaart te kopen voor € 7,50, dan ben je in 1 keer klaar. Je kunt die kopen bij diverse verkooppunten (zie http://www.gvb.nl/service_en_verkoop/TicketsInfo/Pages/Adressen-en-openingstijden.aspx) . Overigens zijn er nog steeds losse kaartjes verkrijgbaar hoor, maar die zijn gewoon duurder dan als je met een ov-chipkaart gereisd had.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je vindt alle informatie op de site van GVB (metro, bus, tram in Amsterdam). Links op de pagina staan de kaarten, oa ook de dagkaart.
http://www.gvb.nl/service_en_verkoop/reisproducten/Pages/Reisproducten.aspx
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt nog steeds gewoon losse kaartjes kopen. Ook voor het OV in Amsterdam. Alleen ben je, als je vaker dan 1x per jaar met het OV gaat, goedkoper uit met een "echte" OV-chipkaart. Maar als je die niet hebt (en ook niet wil aanschaffen) dan kun je dus losse kaartjes kopen bij de chauffeur/conducteur (bus/tram) of de automaat (metro).