Hoe kan ik online in checken bij luchtmaatschappij tailwind?

Wij zijn momenteel in turkije, en kunnen niet in checken via onze luchtmaatschappij tailwind is dat een groot probleem bij de duane? (of hoe je dat ook schrijft)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
8K

Antwoorden (1)

Online inchecken kan alleen als je je vlucht hebt geboekt bij / vliegt met Thomas Cook Airlines; dat weet je als je vluchtnummer begint HQ. Als die begint met TWI dan is je retourvlucht rechtstreeks geboekt bij Tailwind. Dan kun je alleen inchecken op het vliegveld.

Online inchecken kan meestal pas tussen de 36 en 24 uur voor vertrek. Lukt het dan nog niet dan zul je na aankomst op de luchthaven aan de balie moeten inchecken. Inchecken begint 2 uur voor vertrek van de vlucht en sluit 45 minuten voor vertrek.

Voor de douane maakt het niet uit of je wel of niet bent ingecheckt. Die kijken alleen naar de goederen die je wil uit- of invoeren in een land. De grenspolitie daarentegen moet een boardingpass zien, anders mag je niet naar de transithal (die ruimte achter de controle waar je taxfree aankopen kunt doen). Die ruimte mag alleen betreden worden door reizigers of medewerkers.