Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

moet je als gescheiden ouder toestemming vragen aan andere ouder voor vakantie in eigen land?

Vraag lijkt me duidelijk.... en ik weet dat het wel moet als je naar het buitenland gaat.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
835
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verstandig is dat wel, maar verplicht niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik neem aan dat je voor een minderjarig kind bedoeld?
Mijn schoonouders zijn gescheiden en momenteel rond de 70 jaar oud en vragen echt geen toestemming aan elkaar als ze op vakantie gaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja dat bedoel ik, lijkt me logisch toch. Aangezien je vanaf je 18e je eigen keuzes mag maken.
Dankje Crea voor je antwoord!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Nee, natuurlijk is het wel verstandig dit wel te doen, of in ieder geval een adres waar de kinderen verblijven voor de achterblijvende ouder achter te laten, zodat deze jullie bij spoedgevallen kan bereiken. Naar het buitenland moet dit wel, dit om kinderontvoering naar het buitenland te voorkomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is van het grootste belang dat kinderen het gevoel hebben dat zij voor beide ouders even belangrijk zijn. Dus zeg tegen de kinderen dat je papa/mama hebt gemeld dat jullie op vakantie gaan in eigen land en dat je hebt gezegd waar ze dan verblijven.
Zet je niet tegen elkaar af. Alleen de zaken regelen die verplicht zijn, maak je de kinderen ongelukkig mee.
(Lees meer...)
9 jaar geleden
misschien kan je best de andere ouder verwittigen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding